Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sady
Příspěvky: 87
Registrován: 08 črc 2015, 08:21
Bydliště: Krmelín

Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od Sady »

Mám takový problém, ale prosím o řešení.
Tahám karavan a v parných dnech se mi teplota při jízdě do kopců dostává přes 105 stupňů celsia (zatím max. 109 v Mohelničáku). (MKJ mě naštěstí upozorňuje na CIDu)
Ano vím, že chip tuning zvyšuje teplotu motoru, takže prosím zdržte se komentářů. Chip jsem chtěl a nelituji, spotřeba šla dolů a 1400 kg těžký, 2,1m široký a 2,7 metrů vysoký a 7 m dlouhý karavan se Zafou tahám svižně bez omezování plynulosti dopravy. Bohužel to přehřívání mě straší a nedovedu si představit rozpálenou Chorvatskou dálnici a nějaké delší stoupání.
Ptám se tedy, lze dodělat přídavné chlazení nebo vyměnit chladič 1.7čkový za 1.9 případně jiný výkonnější?
Auto se mi prodávat nechce a věřím tomu, že i bez chipu bych přehříval.
Díky za tipy.
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
Reklama
 

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od quicky »

myslim ze 100+ som uz videl aj na mojom aute (zjavne mame rovnaky motor aj podobny chip :D )
nejakych 105 podla mna nie je problematicka teplota, ked zmykas ten motor. Mozno nemam pravdu, mozte ma opravit
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od honzap »

S tímhle zatížením a předpokládám ještě naloženým autem mi přijde ta teplota + - v pořádku. Něco podobnýho jsem měl kdysi dávno s golfem v Alpách a nikdy nebyl problém, když jsem jel pod větší zátěží, tak jsem na chvíli zastavil a nechal motor trochu oddechnout (na volnoběh, aby se točila pumpa). Jestli máš chladicí soustavu v cajku, nebál bych se toho.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Uživatelský avatar
Sady
Příspěvky: 87
Registrován: 08 črc 2015, 08:21
Bydliště: Krmelín

Re: Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od Sady »

Díky za info. Nic méně, nikde jsem se nebyl schopen dočíst, při jaké teplotě chladící kapaliny se u dieselových motorů rozsvítí kontrolka přehřátí motoru.
MKJ upozorňuje při 105 stupních, avšak kontrolka se mi ještě nerozsvítila ani při těch 109 stupních celsia. Zná tedy někdo tu teplotu, kdy se rozsvítí kontrolka přehřátí?
Od toho bych se mohl odrazit a regulovat styl jízdy v kopcích, jako např. pustit na chvíli topení naplno a zvolnit, protože ne všude můžu odstavit auto s karavanem a čekat až trochu motor vychladne. Navíc se pak zase rozjíždět, to je nápor na dvouhmotu a spojku,.... Díky za radu.
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od honzap »

Projdi si vlákno o MKJ, mám pocit, že se tam uvádí pro benzíny 130 a pro naftaky 120 stupňů, ale nevím to jistě.

Potom je otázka, jestli má zapnutí topení vliv na teplotu kapaliny, jestli se jenom nepresmerovava teplo od výměníku směrem do interiéru místo ven. Ví někdo, jak to má Astra?

A k tomu odstavení - všude nahoře bývají parkoviště, nemyslel jsem nikde v kopci na půl cesty. Na spojku a dvouhmotu kašli, je lepší jim dát zahul, něž to uvařit.

Edit: teploty jsem původně prohodil, již opraveno.
Naposledy upravil(a) honzap dne 03 zář 2016, 14:51, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Uživatelský avatar
Sady
Příspěvky: 87
Registrován: 08 črc 2015, 08:21
Bydliště: Krmelín

Re: Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od Sady »

honzap píše:Projdi si vlákno o MKJ, mám pocit, že se tam uvádí pro benzíny 120 a pro naftaky 130 stupňů, ale nevím to jistě.

Potom je otázka, jestli má zapnutí topení vliv na teplotu kapaliny, jestli se jenom nepresmerovava teplo od výměníku směrem do interiéru místo ven. Ví někdo, jak to má Astra?

A k tomu odstavení - všude nahoře bývají parkoviště, nemyslel jsem nikde v kopci na půl cesty. Na spojku a dvouhmotu kašli, je lepší jim dát zahul, něž to uvařit.
Díky prolezu MKJ nebo pisnu PepaSovi, Oplí studny vědění.

Právě, že jsem topení zapnul v Mohelničáku byť mám automat klimatik, ale teplo na HI a větráky na plno a teplota vody šla dolů!!! ... samozřejmě jsem musel otevřít všechna okna v autě :), ale jako krizovka to pomohlo. To si pamatuju ještě z dob Bohouše (Wartburg W353), taky stačilo v létě v kopci při tahání karavanu zapnout topení a už mi Bohouš nevařil.
Astry a Zafy mají výměník v okruhu nastálo na rozdíl od Bohouše, který to měl na kouhout, ale zapnutím ventilátorů topení máš de-facto další funkční výměník, který odvádí teplo z chladícího okruhu, byť do prostoru kabiny.
Díky
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
Uživatelský avatar
Sady
Příspěvky: 87
Registrován: 08 črc 2015, 08:21
Bydliště: Krmelín

Re: Záměna chladiče 1.7 za 1.9 případně benzín

Příspěvek od Sady »

Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
Odpovědět