kolik oktanů je nejlépe brát

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od milosh »

Kamos co bydli vedle v baraku ma bawo rv95 a tankuje natural 98, rika ze to jede lip, nemusi tak casto radit po meste a celkove pry motor kultivovanejsi, asi to taky prubnu 8-)

na ty Vpowery a podobny sragory neverim.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Reklama
 

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od dark »

corsaczek píše:Hlavně v klidu :) Zprávu jsem si přečetl dobře, proto jsem napsal co jsem napsal. Fakt si pořád myslím, že zvýšení výkonu a snížení spotřeby je jen placebo efekt, protože to nikdo nikdy neprokázal a to těch testů už bylo plno. Psal sem to i na základě zkušenosti ze služebního (naftovýho - 125kW) auta, kde jsem opravdu žádný měřitelný rozdíl nepozoroval ;) Ale na druhou stranu, jestli ta nafta má fakt takový vliv na tvůj motor, tak bych to takoval pořád, protože snížená spotřeba ti vykompenzuje tu vyšší cenu.
Jasně, jako v pohodě, jen mě trošku zvedlo ze židle, jak jsi to napsal stylem, asi jako, že jsem blbeček co si to přečetl na letáčku a od tý doby si to tankuju :D nejdřív jsem si to vyzkoušel, testy jsem si četl. Fakt je, že tyhle "nadstandartní" nafty jako V-Power apod. končí docela na bídných místech :D ale mě s tim spotřeba spadne, a citím to na autě jak je to živější...
Zkoušel jsem to zezačátku snad 5x, jezdil jsem třeba 3-5 dní na normální naftu, a pak si tam dal v-power a poznal jsem pokaždé ten rozdíl. A s tim vykompenzovánim máš pravdu ;) Dám sice o kačku víc, ale zase s tim o něco víc najedu. Nutit to nikomu tady nebudu, každej musí poznat, který palivo jeho motoru vyhovuje.
Jen jsem nějak přehlídl tu naftu od Benziny, tu top Q nebo co to je, jak vyhrála. Tak jí taky pro srandu zkusim.
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
Uživatelský avatar
milos797
Příspěvky: 55
Registrován: 29 zář 2009, 18:00

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od milos797 »

Páni, tak dnes využijem moju obľubu sledovania Discovery channel a podobných programov. V jednej relácií tam robili test rozdielu medzi jednotlivými benzínmi. Výsledky boli prekvapujúce. Neviem to presne v číslach, ale zo zásady:
Keď natankovali normalnu 95 a V-power 95 do auta typu škoda fábia, tak zvýšenie výkonu nebolo.
Keď natankovali normalnu 95 a V-power 95 do auta typu WV passat, zvýšenie výkonu bolo minimálne (pár %)
Keď natankovali normalnu 95 a V-power 95 do auta typu do Subaru impreza, zak zvýšenie výkonu bolo o niečo cez 10%.

Testovali tam aj ďalšie autá, ale výsledok toho testu bol, že ak máte auto, ktoré nieje super výkonné, tak nech tam tankuješ čokoľvek, z toho motora toho o moc viac nevyžmýkaš. Keď máš však športové auto, ktoré je samé o sebe dostatočne silné, tak toto auto dokáže potenciál silnejšieho benzínu využiť a svoj výkon navýši. Neviem presné vysvetlenie, ale jednoducho testy tak ukázali.
Apropo, mám veľmi podobný príklad, mám astru H GTC 1.6 16 ventil a tieŽ prerobenú na LPG. Tam toho benzínu moc netankuješ. Možno by sme sa mohli v našom prípade skôr baviť o LPG. Totiž tu v BA stojí benzín na OMV okolo 15 Sk a o pár sto metrov ďalej na Jurky stojí okolo 10 Sk. To je výrazný rozdiel a tu sa dá uvažovať o kvalite. Ja som ale naposledy tankoval ten drahší, teraz ten lacnejší a rozdiel vo výkone nevidím. A o spotrebe sa nemusíme baviť, ja mám cez 9 litrov, jazdu si užívam a predsa jazdím lacnejšie ako dieslaci, ktorí majú ľahkú nohu. :-)
Opel Astra H 1,6 16 ventil + LPG
Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od Kesi »

"Totiž tu v BA stojí benzín na OMV okolo 15 Sk a o pár sto metrov ďalej na Jurky stojí okolo 10 Sk." :shock: :shock:

To si sa dúfam pomýlil :D
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Vladdo
Příspěvky: 185
Registrován: 07 kvě 2008, 11:10

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od Vladdo »

len tak dalej,tankuj u Jurkiho,uvidime kedy na to dojdes.
Astra H, 1.7 CDTi
Uživatelský avatar
milos797
Příspěvky: 55
Registrován: 29 zář 2009, 18:00

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od milos797 »

Sorry, samozrejme hovorim o LPG :) moja nepozornost. Avsak ten rozdiel tam je, a je dost vyrazny.No a Vlado, mas behaky konkretny pripad, ze tankovanie na Jurki nici motor? Teda ja som ten nazor pocul vela krat, ale vzdy len tym stylom ako to pises ty-"ved tankuj na jurki a potom sa necuduj". Teda je nejaky dokaz, nejaky konkretny pripad? Inak samozrejme, pokial som jazdil na benzin, tak som to neriskoval, ved ked puter stoji cca 40sk a na jurki je o 1sk lacnejsi, tak to za to nestoji. Je to len 1/40 ceny. Ale pokial tankujem LPG a na Jurki mam vlastne kazdy treti liter zadarmo (o 1/3 lacnejsie) tak to uz stoji za zvazenie. Ci myslis ze aky rozdiel bude v tom plyne? Myslis, ze keby ten plyn nicil auta, tak by Jurki este bola na trhu? To je otazka...
Opel Astra H 1,6 16 ventil + LPG
Vladdo
Příspěvky: 185
Registrován: 07 kvě 2008, 11:10

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od Vladdo »

konkretnych pripadov je viac.Ten najmarkantnejsi bol test SOI zpred asi 5tich rokov,kedy vysli pumpy Jurki totalne najhorsie.Kazda jedna vzorka ci sa jednalo vtedy o benzin ci o naftu bola nevyhovujuca(testovala sa klasicka 95 a letna nafta)
toto je tzv rukolapny dokaz.Dalsie, o ktorych by sa dalo hadat su poruchy ktore nastali pri dlhodobom tankovani na Jurki(ci uz znameho Octavia)
proste to co sa o Jurki rozpravalo(ze su z polky vodarenska spolocnost BA) sa v teste SOI aj dokazalo.

A hlavne neber to odo mna ako utok:)
Astra H, 1.7 CDTi
Uživatelský avatar
milos797
Příspěvky: 55
Registrován: 29 zář 2009, 18:00

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od milos797 »

Nie, nie, neberiem to ako utok. Tu temu som nacal, lebo si rad necham poradit a je dobre sa o tom konstruktivne porozpravat. Ja som trosku aj googlil a nasiel som nejake veci, ze po tankovani na Tesko a Jurki sa motor trhal... No ale este sa spytam takto- ako na tom moze byt LPG. Pretize to je uplne ine palivo. Tam vodu nenalejes, spinu cez ten maly tlakovy ventil nedostanes dnu... V podstate si neviem predstavit, ako mozu manipulovat s niecim, co nemozes otvorit-teda ta nadoba na plyn je pod tlakom, otvorenie znamena vypustenie nadoby... Ci ako to je? O tomto je toho aj na googli malicko.
Opel Astra H 1,6 16 ventil + LPG
Uživatelský avatar
corsaczek
Příspěvky: 2416
Registrován: 16 říj 2008, 10:45
Bydliště: město piva

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od corsaczek »

dark píše:
corsaczek píše:Hlavně v klidu :) Zprávu jsem si přečetl dobře, proto jsem napsal co jsem napsal. Fakt si pořád myslím, že zvýšení výkonu a snížení spotřeby je jen placebo efekt, protože to nikdo nikdy neprokázal a to těch testů už bylo plno. Psal sem to i na základě zkušenosti ze služebního (naftovýho - 125kW) auta, kde jsem opravdu žádný měřitelný rozdíl nepozoroval ;) Ale na druhou stranu, jestli ta nafta má fakt takový vliv na tvůj motor, tak bych to takoval pořád, protože snížená spotřeba ti vykompenzuje tu vyšší cenu.
Jasně, jako v pohodě, jen mě trošku zvedlo ze židle, jak jsi to napsal stylem, asi jako, že jsem blbeček co si to přečetl na letáčku a od tý doby si to tankuju :D nejdřív jsem si to vyzkoušel, testy jsem si četl. Fakt je, že tyhle "nadstandartní" nafty jako V-Power apod. končí docela na bídných místech :D ale mě s tim spotřeba spadne, a citím to na autě jak je to živější...
Zkoušel jsem to zezačátku snad 5x, jezdil jsem třeba 3-5 dní na normální naftu, a pak si tam dal v-power a poznal jsem pokaždé ten rozdíl. A s tim vykompenzovánim máš pravdu ;) Dám sice o kačku víc, ale zase s tim o něco víc najedu. Nutit to nikomu tady nebudu, každej musí poznat, který palivo jeho motoru vyhovuje.
Jen jsem nějak přehlídl tu naftu od Benziny, tu top Q nebo co to je, jak vyhrála. Tak jí taky pro srandu zkusim.
Určitě sem si nemyslel že si blbeček, bylo to ve smyslu toho, že by tě u Shellu měli rádi, protože si jeden z mála, co jim ty jejich závěry potvrzuje. Tak sem rád, že jsme si to vysvětlili :)
Vladdo
Příspěvky: 185
Registrován: 07 kvě 2008, 11:10

Re: kolik oktanů je nejlépe brát

Příspěvek od Vladdo »

neviem,ako to moze byt s LPG. Len proste ta kopa zlych skusenosti co je s benzinom a naftou ma od nich totalne odradzuje. Proste ak je moznost vyhnut sa riziku tak sa vyhybam.
Celkovo s LPG ako takym ani nemam skusenosti.Kazdopadne je na zamyslenie ako je mozne ze ich cena LPG je az o tolko nizsia ako ty vravis.co v tom je?preco si to mozu dovolit?odkial nakupuju tak lacne LPG?a preco je to LPG tak lacne?
Astra H, 1.7 CDTi
Odpovědět