No já trochu litoval, že jsem svoje G Caravan prodal, protože nové H je sice modernější, ale ne ve všem lepší. Třeba v G Caravan mi přišel lépe vymyšlený interier: sklápění sedaček, odkládací prostory a kvalita. Po 186tis. a 10 letech tam narozdíl od 2roky starého H nic nedrnčelo. Prodal jsem jí kamarádovi, ten už na ní musí mít přes 200tis. a je spokojenej, původně jí koupil pro manželku a pak jí auto zabavil . Z toho plyne, čím starší auto tím kvalitnější. Za 90tis. km z G jsem řešil jen EGR a alternátor oboje oprava za 3tis. Jsem zvědavý na H po 186tis. km
To je přesně ono. Dneska nás automobilky oslňují spoustou elektronických systémů postavenými na bázi "švába" za pár šupů a odrbávají základní konstrukci auta.
Krok od efka přes géčko až po háčko je znatelný , kdo to prubnul pochopí. Záměrem je vyšší komfort za cenu nižších výrobních nákladů, což se někde projevit musí . Následně pak pokud by to auto mělo jezdit ještě po 20 létech létech , tak ta fabrika přijde na buben. Bohužel nám ty auta na rozdíl od vepřových hlav za kopečkama musí sloužit déle než jim.
Astra H 1,6 -85 kW A16XER , Astra F 1,6 -55kW X16SZR .
já sem měl Fko 1.4 po rodičích, v Géčku sem jel párkrát. Že by to bylo nějak s kvalitou navrch se mi moc nezdá. Spíš se jen nepoužívalo tolik plastů, tak ani nic nevrzalo. Po 6ti letech začly na Fku hnít zadní dveře hned pod gumou okna. Za další rok prahy a na dveřích to bylo o 10 cm víc zhnilý. Komfort je samozřejmě jinej, ale že by ta kvalita...
Já efko mám již mnoho let . Koupil jsem ho dovezené z rajchu když mělo 80 000 a nebylo havarované. Nyní má skoro 240 000 a bylo vyrobené v roce 96 a musím říct, že je to velký dělník co maká každý den . Žádná koroze se nikde neprojevila až nyní na kapotě od kamínků a na předku za plastovou maskou. Je pravda , že už není tak hezká ,díky parkovištím atd ,ale celkově v pohodě. Auto jsem vždy po zimě dobře umyl a před zimou spodek stříkal olejem. Jen jednou mě potvora vypekla . Šlápnul jsem na brzdu a pedál šel na podlahu , prohnilá trubička k pravému zadnímu kolu. Až obuju letňáky, tak dám foto na profil .Ještě jeden poznatek nebo spíš moje lenost , rozvoďák již měněn dvakrát ,ale vodní pumpa je origo a pořád nekape
Astra H 1,6 -85 kW A16XER , Astra F 1,6 -55kW X16SZR .
Také mám AF již téměř 15roků, je to dělník do nepohody, pouze běžná údržba a bez závad. Dále výměna rozvodů, vodní pumpy, termostatu a brzd (kotouče a bubny)+ oprava zlámaných kabelů u LZ dveří, samozřejmě výfuk střední i zadní díl. Nyní v zimě průměrná spotřeba město (startování třeba i 6x po ujetí 1-2km) mám 8,5l. Auto je bez koroze, pouze jako u Vikinga se objevila pod gumou okna 5tých dveří. Dutiny stříkány hydraulickým olejem (dobře vzlíná). Hlavní výhoda při parkování proti AH je téměř o 1/4m užší (238mm). Asi proto se mu vyhýbají otisky z parkovišť . Jinak komfort a jízda se nedá samozřejmě s AH srovnávat, stále to zůstane typově babička s vnučkou.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Tak výfuk je asi vlastnost nikoliv vada a musel jsem si zvyknout, alespoň jsem vyřešil závadu se zápachem benzinu v interieru. Po několika hodinách googlování jsem narazil na info, že to může způsobovat víčko nádrže, tak jsem ho vyšrouboval a po detailnějším prozkoumání jsem si všiml, že v jednom místě je těsnění mimo drážku, nasadil jsem ho zpět a je klid Banalita, ale v aut. servisech si nevěděli rady (spíš se tím moc nezabývali).
Ahojte,
oživím starú tému, možno mi niekto bude vedieť poradiť...
Na mojej novej Zafire už od kúpi sa prejavuje hlučnejší výfuk pri záťaži. Na rovinke, z kopca, na neutrály nie je motor ani počuť, ale pri predbiehaní, stúpaní, atď. výfuk hučí ako divý.
Najprv som si vravel, že je auto nové, surové a že aj výfuk sa musí vypáliť a všetko si sadnúť, ale teraz mám 12t km a je to rovnaké.
Máte niekto podobné skúsenosti s 1,8 benzínom?
Opel Zafira B 1.8 88kW - 2014 (A18XEL)
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +