Stránka 75 z 142
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 02 dub 2012, 22:23
od PepaS
milosh píše:Pak ti z Otasem kazdy zaplatime petipivo

že já nebydlím v ÚnL

.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 02 dub 2012, 22:39
od Oťas
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 04 dub 2012, 08:34
od PETEE
Má niekto MKJ v okrese Senica?
Mohli by sme to spolu poslať na aktualizáciu FW.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 05 dub 2012, 16:23
od Halis
Dnes se mi stala podivná věc. Při cestě domu jsem udělal 5.minutovou zastávku na nákup materiálu. Při rychlém pokusu o start se motor zachoval jako kdyby byla baterie bez šťávy nebo se poroučely uhlíky ve startéru. Při druhém pokusu jsem nechal nejprve všechny kontrolky zhasnout a teprve potom bez problému nastartoval. Ihned jsem navolil MKJ na okno diagnostiky, abych viděl v jakém stavu je baterie a zda se nabíjí. Ukázalo mi to 13,4V a BATERIE 100%. Žádné běhající kostičky se nekonaly... Potom jsem za jízdy v MKJ roloval na DPF monitor= nic. Prostě mi to tu volbu přeskočilo. Zkoušel jsem to několikrát a se stejným výsledkem. MKJ mi přitom ukazovala vše ostatní normálně bez problémů. Doma při vypnutí motoru jsem si všiml, že nápis ECN na tachometru zmizel a jsou zobrazeny denní ujeté kilometry. Zdali se to událo po vypnutí motoru či ještě za jízdy, nevím. Tím směrem se nekoukám- pouze při psaní knihy jízd.
Provedl jsem tedy demontáž a zpětnou montáž MKJ se synchronizací a zatím to běhá bez problému i DPF. Uvidím, co se bude dít dále.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 05 dub 2012, 21:49
od PepaS
MKJ vždy po probuzení (= oživení palubních jednotek vozu) provádí identifikaci modelu vozu (A-H / Z-B či V-C) z VIN a následně detekci typu motoru. Na základě těchto údajů MKJ komunikuje s příslušnými jednotkami a také povoluje např. DPF monitor.
A co se tedy asi stalo, resp. mohlo stát v tvém případě:
1) po zapnutí zapalování se MKJ probudilo a pokoušelo se z řídící jednotky motoru přečíst VIN kód vozu a jelikož napětí v síti bylo nízké, nestabilní (?), ŘJ motoru nebyla zcela funkční a do MKJ neposlala odpověď na žádost o čtení VINka nebo byla komunikace při čtení VINka přerušena např. výpadkem ŘJ motoru či jiné jednotky
2) následně MKJ již úspěšně přečetlo z ŘJ typ motoru (ten se čte po 1,5 s od čtení VINka), ale jelikož VIN bylo v MKJ neplatné (čte se pouze jednou a čtení neproběhlo korektně), nastavil se režim bez DPF monitoru – proto byla zašedlá položka DPF monitor
3) v okně diagnostiky se zobrazuje stav akumulátor jako přeskakující čtverečky (symbolicky znázorněno dobíjené baterie) pokud je síťové napětí větší než 13,0 V a motor se točí. MKJ tedy musí znát stav otáček a jelikož v našem případě MKJ neví, v jakém autě sedí (nezná VIN), tak ani nečte z budíků otáčky (u A-H a V-C jsou různé verze budíků s různými verzemi komunikačních protokolů, proto než MKJ začne s budíky komunikovat, musí vědět s kým má tu čest). A jelikož se nečetly otáčky, MKJ nevědělo, že se motor točí a proto místo čtverečků zobrazilo 100 %, i když podle hodnoty napětí (13,5 V) motor už točil a akumulátor se dobíjel
Ve stručnosti: MKJ po zapnutí zapalování nedokázalo z ŘJ motoru přečíst VIN kód, vše ostatní už bylo pouze důsledkem nepřečtení VINka. Proč se nepodařilo přečíst VIN kód nevím, ale dával bych to do souvislost s „mrtvým“ spouštěním motoru jak si ho popsal.
Jak jsem psal, MKJ po každém probuzení dělá úvodní sken, tj. v tvém případě by stačilo, kdybys vše vypnul, počkal cca. 30 sekund – auto usne a sním i MKJ. Po opětném zapnutí zapalování by MKJ znovu četlo VIN a pokud by ŘJ motoru komunikovala korektně, vše by se vrátilo k normálu. Samozřejmě tvoje řešení je také řešení, ale nebylo nutné.
Ještě k tomu stavu akumulátoru: hodnotit stav nabití je ideální po min. 1 hodině bez dobíjení a s minimální zátěží (vše vypnuté krom rádia). Ideálně např. ráno po nástupu do vozu pouze zapnout rádio a podívat se na stránku diagnostiky MKJ. Jakmile se akumulátor začne dobíjet a následně se vypnete motor a ihned se podíváte na napětí akumulátor, bude jeho napětí vyšší, resp. jeho stav nabití, než skutečně je – v podstatě toto nemá valnou vypovídací hodnotu; ideálně po ránu nebo po delší době klidu…
Ještě by také bylo zajímavé zkontrolovat přesnost měření síťového napětí – ti kdož mají nějaký slušný multimetr mohou porovnat napětí změřené přímo na svorkách akumulátoru s napětím zobrazovaným MKJ. Zase je nutné provádět toto měření pouze se zapnutým rádiem; zatím jsem toto kontroloval na dvou autech (A-H a Z-B) a sedělo to přesně. MKJ jako takové měří napět velmi přesně (chyba < 0,1%), ale může se projevit vliv úbytků napětí na napájecí kabeláži vedoucí do diagnostické zásuvky
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 08 dub 2012, 08:50
od Oněgin
Já měl podobný problém s nezobrazováním se DPF, přestože jsem neměl "rychlý" start. Jezdil jsem s tím 3 dny a když se to nespravilo, MKJ jsem vyjmul, dal zpátky, znovu nakonfiguroval a zase šlape.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 08 dub 2012, 18:01
od PepaS
zeptám se asi hloupě, ale nedeaktivoval si DPF monitor v nastavovacím menu?
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 11 dub 2012, 20:08
od miky_5
ludia v okoli Ba.
nabuduci tyzden sa chystam polsat svoju MKJ na prepalenie. kto bude chciet poslat tiez nech sa ozve.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 12 dub 2012, 07:13
od Oněgin
PepaS píše:zeptám se asi hloupě, ale nedeaktivoval si DPF monitor v nastavovacím menu?
Nee, navíc jsem jej měl v menu šedé, když jsem jej chtěl aktivovat.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 12 dub 2012, 10:22
od PepaS
myslíš zašedlou položku „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení? Pokud v okně Nastavení není zaškrtnutá položka „aktivovat DPF monitor“, je v hlavním okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a DPF monitor je mimo provoz.
Samozřejmě pokud MKJ usoudí, že ve voze není DPF filtr, bude v okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a také bude zašedlá položka „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení – to byl tedy Tvůj případ?