Stránka 6 z 8

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 27 zář 2010, 09:21
od sauce
"... nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního předpisu"

Tím se myslí extra světla pro denní svícení, která se dají dodatečně namontovat.
A pokud jsou namontována, tak musí svítit přes den jenom ta, nic jiného.

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 27 zář 2010, 09:29
od Kesi
Ja mám xenony a po naštartovaní sa mi rozsvietia a plus parkovačky v zadu. Bol som na STK a problém som s tým nemal.

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 01 čer 2012, 16:59
od Sajfi
Tak mě taky zničehonic přestalo fungovat denní svícení (varianta5) a pro znovuzprovoznění stačí při běžícím motoru rychle přepínat světla na rozsvíceno/zhasnuto. Už to zase chodí a nemusela se ani odpojovat baterka ... :-) Třeba se tato skutečnost bude někomu hodit ... :-)

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 04 pro 2012, 16:30
od zahuta
Abych šetřil výbojky (bi-xenony s automatickým zapínáním na základě světelného čidla), dodělal jsem si LED světla pro denní svícení, která mají svou jednotku pro jejich rozsvícení (vyvedený fous k žárovce obrysovek) při nastartování (řízeno zvýšením a poklasem napětí palubní sítě).
Vše ostatní jsem nechal, jak bylo z fabriky a funguje to naprosto perfektně samo. Hlavní volič osvětlení je v poloze AUTO, takže bez jakéhokoli ručního spínání ve dne svítí přední LED-ky a jakmile se setmí nebo při vjezdu do tunelu okamžitě spínají automaticky tlumená světla s obrysovkami a LED-ky se samy zhasnou. Když vyjedu z tunelu (nebo při dlouhé cestě se po noci rozední), zase jde všechno naopak - zhasnou xenony vč. obrysovek a rozsvítí se LED-ky.
Dále funguje i to, že při mlze se nemusí nic přepínat, stačí ťuknout na tlačítko zadní nebo přední mlhovky a celé osvětlení se řádně zapne samo.
LED jsem si montoval sám (nejsem elektrikář) :D

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 04 pro 2012, 17:25
od power2
To co ušetříš za výbojky, to vrazíš do denního svícení. Nevidím tam žádnou finanční úsporu

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 04 pro 2012, 20:37
od Halis
RE power2: neodsuzoval bych to tak snadno- jde také o altík, baterii a řídící jednotky xenonu, které se tímto šetří :?:

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 04 pro 2012, 22:05
od RomanK
Halis píše:RE power2: neodsuzoval bych to tak snadno- jde také o altík, baterii a řídící jednotky xenonu, které se tímto šetří :?:
Můžeš popsat přesně, jak se tyto součástky šetří? Nebo je to jen otřepaná fráze zastánců DS? S prémiovým palivem bych měl taky ušetřit až jeden litr paliva na nádrž. 1.) tento efekt nepozoruji. 2.) prémiové palivo je dražší (50 litrů nádrž, 1 litr = 2%. Při ceně naturalu 35 kč by bylo prémiové palivo mělo stát míň než 35+2%=35,70 aby se vyplatilo)

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 05 pro 2012, 08:11
od Oťas
Na denním svícení z LED se nedá ušetřit, kdo tvrdí opak, ať napíše za kolik desetiletí bude návratnost.

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 05 pro 2012, 17:44
od Frydex
Řeknu vám to asi tak... potřebuju to tam ? Ne !.... Ale chci to !

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Napsal: 05 pro 2012, 17:59
od power2
To jo, ale trochu sem nezachápal, když sem to viděl na staré Karose