Stránka 5 z 6

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 22 čer 2015, 14:34
od Ondřej Tomek
nerad to píši, ale za b je správně:)

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 22 čer 2015, 15:38
od vermut
A je nová tedy?
Teď řeším podobný problém. Po asi 80km jízdy se mi palubka rozblikala(pak svítila jen jedna kontolka a to auto s klíčem) jak vánoční stromek a motor běžel na tři válce. Takže jsem zastavil(zaplať pánbůh měl jsem sebou golu) a sundal zapalovací lištu a vyndal svíčky, na třetím byla mokrá, usušil jsem jí a proházel je mezi sebou a zpět namontoval a složil. Nastartoval jsem vše běželo bez problémů i kontrolka která signalizovala poruchu zhasla. Chcípnul jsem to a znova nastartoval vše ok. Při zpáteční cestě zhruba opět po 80km to samé čili kontrolka a motor na tři. Opět jsem vše rozebral a svíčka na třetím válci opět mokrá, otřel jsem jí a opět jsem je při montáži proházel, napojil jsem lištu a šel nastartovat ale běželo to na tři chvílema mi snad přišlo že jsem to zaslech i na dva, opět jsem to rozdělal a asi 10min nechal být, poté složil, zase stejným postupem a motor normálně nastartoval a běžel ok takže jsem dojel domů. Zatím jsem ještě nic neřešil jen svíčky jsem kupoval neboť při každém studeném startu běžel motor na tři válce (svíčky jsou od NGK) a startuje to lépe i když se mi trochu něco nezdá ale dejme tomu že ok. Nicméně po téhle kolizi s myslím že to s tím má co do činění a buď bude pryč lišta nebo cívka dle mého názoru.
Zatím s autem jezdí mladá a problém od té doby nebyl ale vyřešit to musím abych pak něco do 100km od bydliště nezůstal viset :D

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 22 čer 2015, 15:57
od boulder
Sázel bych na zapalovací lištu nebo výfuková vodítka. 1.4 A 1.6 16v s tím celkem zápasej. Mně se dělo to samo ale u Z18XE a tam to byla ECU. S tím ale u 16ky problém nebejvá. U tě lišty když ji vytáneš a gumové jakoby nátrubky co jdou na svíčku budu steřelé rozpadlé nebo jinak poškozené,máš jasno. Ještě tomu dělá problémy netěsnost víka ventilů, pokud se olej dostane až ke svíčkám a gumě lišty taky ji to může poškodit. Už jsem to viděl ale vyčištění nákup nové lišty a svíček jen oddálilo. Mimochodem origo opel diagnostika tuším TECH2 ukáže konkrétní hodnoty egr a lambdy, takže hned víš na čem seš.

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 22 čer 2015, 16:38
od vermut
Takže mám nejdřív teda asi zaject na tu diagnostiku co?

EDIT: Takže po diagnostice chyba 3 válce - udělal jsem výměnu zapalovací lišty doufám že to bylo tím. :lol:

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 15 črc 2015, 14:44
od Ondřej Tomek
tak pořád nic nového, znovu jsme vyčistili egr vetnil, tentokrát už doma, byl pěkně zas*anej, dělá to furt, když se to ohřeje, kolik stojí oprava těch vodítek?

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 17 črc 2015, 17:01
od Ondřej Tomek
aktuálně je tam olej 10w40, asi by tam měl být 5w30
dal bych tam na zkoušku 5w30 a pokud by problémy přestali, mohlo by to poukázat na problém s drhnoucími ventily ve vodítkách?

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 17 črc 2015, 22:41
od honzap
Zkus prohodit VN izolátory, tedy pokud je to možné.

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 17 črc 2015, 23:13
od Ondřej Tomek
jen kdybch věděl co to je, díky

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 18 črc 2015, 08:46
od honzap
To jsou ty gumy na zapalovací listě (vysokonapetove izolatory). Kdyz je proslehla a neizoluje, tak pak svíčka nemusí házet jiskru.

Re: nouzový režim motoru, jede na 3 válce

Napsal: 23 črc 2015, 21:31
od Ondřej Tomek
máte prosím někdo zkušenosti s ventily drhnoucími ve vodítkách? jak se to projevuje?
jinak nechal jsem vyměnit olej na 5w30, problém přetrvává
jak se projevuje vadná ecu?
achjo, asi to hodim už ze skály