Tak nedávno proběhl 10.000 kilometr, čas bilancování. Za tu dobu se Astra osvědčila jako příjemné, prostorné auto, s ohledem na objem svižné a v rámci možností i úsporné. Nejdelší cesta proběhla do Rakouska na lyže, celkem asi 1.000 km s rakví na střeše, plně naložená a obstála výborně. Jediný problém, který se naštěstí projevil jen jednou, bylo nereagování na otočení klíčkem - prostě se nic, vůbec nic nestalo. Když sem klíč vyndal, znovu zandal, chytla okamžitě - těžko říct, co se stalo, hlavně doufám, že už se to nestane

Občas taky trvá déle, než chytne, startér se točí o něco déle, když ale člověk vydrží, tak nakonec chytne. Je to prý u 1.6tek normální a občas se to stává...
Spotřeba se pořád pohybuje kolem 7.5 litru, mimo obec na státovkách a okreskách to jde celkem v pohodě pod 6, ve městě a na dálnici to jde k 8 litrům. Po dálnici není problém jízda 160 - 180 km/h, přičemž 160 je takový pohodový cestovní tempo, který Astra drží "kopec-nekopec". Samozřejmě to ale není styl jízdy, který by motoru vyhovoval, takže spotřeba už leze zbytečně vysoko.
Stále mi fascinují jízdní vlastnosti, lehkost s jakou se auto vrhá do zatáček, je prostě dokonalá - žádné srovnání např. s Octávií kombi 2.0 TDI (i když ta má samozřejmě díky motoru o dost těžší předek).
Shrnutí - koupě nelituji, co víc si přát? Snad jen abych tak mluvil i po dalších desítkách tisíc kilometrů.
Závěrem jeden update: dopřál sem Astře nový poklice, který se mi vždycky hodně libily. Jsou původem z Corsy D, ale myslím, že Astře v rámci možností (15" plech) sluší - Díky Honzo
PS: kdyby měl někdo zájem o ty moje původní (originál Astra H, 15"), za 500,- jsou k dispozici všechny 4 kusy, případně za 700,- přidám ještě 3 náhradní navíc
