Stránka 31 z 33
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 23 srp 2013, 22:55
od Imko
To moje auto sa hádam zbláznilo

Asi je začarované
Dnes počas cesty z práce mi naskočila regenerácia pri 59% zanesenia DPF, mimo mesta , stúpanie cesty možno 1%. Tlak, ktorý som zaregistroval bol len 14%. Ukončená bola na 30%. A po pár kilometroch už aj zmena INSP na 22000 (teraz som mal posledné zmeny INSP takmer po 1000 km

, čo je nezvyklé vzhľadom na predchádzajúce zmeny).
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 23 srp 2013, 23:00
od Imko
Aj pri predchádzajúcej regenerácií som spozoroval jednu zvláštnosť. Regenerácia mi začala v stúpaní, tesne pred vrcholom kopca a pretože nasledovalo dlhé niekoľkokilometrové klesanie bol pozastavený regeneračný proces pri 13%. Po zídení z kopca regenerácia normálne pokračovala, bola úspešne ukončená, skončila na 27 %. Ostala mi však jedna nevysvetliteľná otázka. Prečo mi MKJ ukázalo , že regenerácia bola prerušená?

Všetko pritom prebehlo úplne normálne.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 srp 2013, 08:51
od fidlerp
Imko, mne ked klesne teplota pod 600°C, tak sa regeneracia pozastavi, nenabehuju dokoncene %, ale stale je aktivna. Este sa mi ale nestalo, ze by sa prerusila uplne, jedine ze som ju ja prerusil vypnutim motora. MKJ ti naopisalo hlasku o ukonceni regeneracie a potom zasa ze zacala regeneracia nanaovo?
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 srp 2013, 09:45
od PepaS
informaci o přerušení regenerace DPF nečte MKJ z řídící jednotky motoru, ale vyhodnocuje ji na základě parametrů Stav regenerace, stav zapalování a otáček motoru.
Ve stručnosti:
- pokud se Stav regenerace změní z hodnoty 0 % na 1 %, potom MKJ signalizuje zahájení regenerace DPF
- pokud Stav regenerace překročí hodnotu 95 % a následně poklesne na 0 %, potom MKJ signalizuje dokončení regenerace DPF
- pokud Stav regenerace nepřekročí hodnotu 95 % a následně poklesne na 0 %, potom MKJ signalizuje přerušení regenerace DPF
V tvém případě si tedy myslím, že hodnota Stav regenerace během probíhající regenerace nedosáhl 95 % a následně byla řídící jednotkou motoru regenerace ukončena, tj. Stav regenerace skočil na 0 %. Za této situace MKJ oznámil přerušenou regeneraci. Samozřejmě toto znamená pouze to, že regenerace byla ukončena dle Stavu regenerace trošku dříve, než by měla, resp. než je běžných 100 % (někdy i více).
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 srp 2013, 23:22
od Imko
Predposledná regenerácia normálne začala pred vrcholom kopca, na vrchu kopca bolo DPF zregenerované na 13%, potom nasledovalo dlhé klesanie, preto regenerácia bola pozastavená. Hneď ako som na konci kopca začal pridávať tak regeneračný cyklus ďalej pokračoval 14%, 15%....až do 100%. Potom prišla hláška, že regenerácia bola ukončená. Na snímku však vidíte údaj, že regenerácia prerušená 17.8.2013X1.
Zarážajú ma však tie predčasné regenerácie ( pri 59 resp. 69%). Mať pri polovici činnosti DPF (30- 90%) najazdených cca 223 km to sa mi zdalo ako celkom slušné, vzhľadom na predchádzajúce skúsenosti a odrazu regenerácia. Toto som pri verzii 8 a 9 nemal. Neviem, či sa tie programy teraz bijú alebo čo to má znamenať.

Akoby niečo z toho upraveného kalibračného cyklu DPF, ktoré riešila verzia 8 resp. 9 tam ostalo.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 25 srp 2013, 10:22
od Jocker
Teďka po ceste do Chorvatska se mi stalo něco podobného. Regenerace začala po najetí cca 600km probíhala, ale pak se mi chtělo č.....t tak sem zastavil, ale nevypnul motor (regenerace byla asi na 60%) vratil jsem se do auta a display hlásil regenerace přerušena na MKJ bylo datum přerušení. Stav regenerace byl stále 60 a po rozjezdu doběhla do 100% a ukoncila se. Zanesení 30%. Zvláštní je, že kdykoli předtím, když jsem nechal motor běžet na volnoběh, se regenrace nepřerušila, ale doběhla do 100%.
Další regenrace pak proběhla normálně cestou zpět po cca 700km od předchozí.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 05 zář 2013, 09:43
od Imko
Minulý týždeň sa mi podarilo prejsť zatiaľ najviac kilometrov na jednu regeneráciu od kedy to sledujem

. Prešiel som cca 650 km( presne to nemám zaznamenané, pretože sa mi nepodarilo dobre odfotiť stav kilometrov a na ďaľšom snímku už mám reg. proces na 3%). Väčšinou to bolo však po diaľnici.
Presnejšie : po diaľnici 442 km
cesty I. triedy 133 km
mesto (BA) 75 km
Aj tak je to veľký úspech. Minulý rok som po ceste z Brna išiel cez Bratislavu a mal som max. cca 530 km. Neviem teraz porovnať koľko to bolo po diaľnici, pretože tu nemám podklady a vrátiť sa tu teraz do historie na to momentálne nemám čas.

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 05 zář 2013, 13:07
od PepaS
Imko, je možné, že starší algoritmus spouštění regenerace DPF po downgradu SW v ECM převzal-zdědil nějaké řídící proměnné od původně provozovaného novějšího algoritmu a nyní dochází postupně k jejich adaptaci-normalizaci. Po nějaké době provozu by se mohl zcela eliminovat vliv „zděděných“ regulačních proměnných původně provozovaného nového algoritmu spouštění regenerace DPF.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 05 zář 2013, 14:08
od RomanK
Přesně jak píše Pepa. Jednotka má tyto údaje uložené a smažou se pouze kompletním resetem jednotky. Imkovi jsem o tom taky říkal.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 05 zář 2013, 15:01
od p.somik