Stránka 24 z 33
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 pro 2012, 21:06
od Imko
PepaS píše:
V tuto chvíli je to určitě jediná cesta, jak něco zkusit. Pokud bude správně možnost a), může po vrácení starší verze SW s méně častým spouštěním regenerace dojít k ucpání DPF filtru, ale s MKJ by se to stát nemělo.
Ďakujem Pepa za pochopenie.
Pretože autorizovaný servis Opel tvrdí, že nemôže vrátiť SW na staršiu verziu, pouvažujem nad ponukou pokiaľ to bude niekto ochotný zrealizovať.

Pretože po odozve na môj spis do Nemecka ma Opel vyzval, aby som mal navštíviť autorizovaný servis, nakoľko údajne len tam môžu zistiť problém, navštívil som tento servis. Napojili auto na počítač a následne poslali niekoľko snímkov z testu motora do Nemecka. Asi po dvoch týždňoch mi bolo oznámené, že motor je v poriadku. Vzhľadom na samé výhovorky mám rozpracovanú normálnu sťažnosť s požiadavkou na vrátenie všetkých vlastností auta, ktoré malo v čase zakúpenia.
Na základe mojich skúsenosti, ktoré uvádzam na strane 22, môžem pokojne tvrdiť, že k upchávaniu dôjde len v prípade, že regeneráciu budem prerušovať v úplnom počiatku. Akonáhle preruším regeneráciu už pri nejakých percentách napr 30, 40, 50%, tak už aj filter je čiastočne zregenerovaný. Aj po prerušenej regenerácií tam vždy naskočia percentá, ktoré sú vždy nižšie ako 90%. Preto by tu nikdy nemalo dôjsť k úplnému zaneseniu filtra. Netvrdím však, že sa nemôžem aj mýliť, ale vychádzam zo svojich poznatkov pri prerušovaní regenerácie za používania MKJ.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 01 led 2013, 20:46
od Imko
Prikladám dôkaz z poslednej prerušenej regenerácie
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 01 led 2013, 21:10
od Signum
Pokiaľ autorizovaný servis Opel požiada o tzv. VCI kód pre SPS programovanie tak by to malo ísť aj štandartným sposobom
vrátiť staršiu verziu SW ,ale samozrejme sú aj iné možnosti ......
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 led 2013, 11:05
od koki
Resil uz nekdo tento problem vykuchanim filtru ven? Pokud je auto jiz mimo zaruku, nebyl by to byt problem, pokud to tedy auto neuskodi nekde jinde nejak jinak???
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 led 2013, 11:40
od Frydex
A proč bys to dělal, když funguje ? a když funguje a vypaluješ ho tak jak se má, tak není důvod, proč by se posral.
Samozřejmě, že vykuchat jde. Ve většině případů, ale taky počítej s přeprogramováním ŘJ. Pokud to ale uděláš, už nebudeš splňovat emisní normu, která je autu dána. Filtr tam na oko být může, i když prázdný (což firmy nedělají, co se tím zabývají), ale podle papírů prostě legálně přes emise neprojdeš. Pak je otázka, kdo by takové auto koupil, když bude filtr kuchnutý. Já teda ne. A pokud to zatajíš, tak bys měl asi taky následně problém.
Já prostě pořád nechápu, proč to chcete rvát ven, když to funguje....

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 led 2013, 11:50
od koki
Co mi vadi, je ze pri pouzivani auta ve meste se intervaly regenarace filtru zkracuji a tim padem maji neblahy vliv na servisni interval, tedy vymenu oleje. Dalsi negativum vidim v standartne zapnuti regenerace v momente kdy clovek prijizdi do cile a musi si tak svuj cilovy bod nekolikrat obkrouzit - pokud pouziva ve meste.
Chapu, ze jinak to ma Opel vymyslene dobre. U tohoto motoru by ale bylo asi dobre uvest, ze je staveny pouze na dlouhe trate a klasicke jezdeni po meste je s takovym autem jen nouzovou zalezitosti, dle regenerace filtru....takto tedy chapu tuto posanou problematiku a toto mi z toho vypliva jako zaver.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 led 2013, 12:15
od oblhut
Na tohle mám stejný názor jako Frydex a nejen on.Promin,ale když Ti přestane svítit světlo,taky ho vykucháš?Nebo když se posere něco na motoru,tak ho kuchneš a dáš tam šlapátka?

Uznávám rovnou,že tohle je ode mně tak trochu demagogie,ale nemůžu si pomoct.Pročti si pořádně,co tady o DPF několikrát psal RomanK,třeba Ti to něco napoví

DPF je neštastnej vynález,taky nejsem odvázanej,že ho mám,ale tak to prostě je.A hlavně za 2,5 roku co auto mám, jsem nikdy nikde zbůhdarma nekroužil kvůli regenerace,tohle mě vážně pokaždé spolehlivě pobaví

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 led 2013, 12:24
od nedy666
Frydex píše:A proč bys to dělal, když funguje ? a když funguje a vypaluješ ho tak jak se má, tak není důvod, proč by se posral.
Samozřejmě, že vykuchat jde. Ve většině případů, ale taky počítej s přeprogramováním ŘJ. Pokud to ale uděláš, už nebudeš splňovat emisní normu, která je autu dána. Filtr tam na oko být může, i když prázdný (což firmy nedělají, co se tím zabývají), ale podle papírů prostě legálně přes emise neprojdeš. Pak je otázka, kdo by takové auto koupil, když bude filtr kuchnutý. Já teda ne. A pokud to zatajíš, tak bys měl asi taky následně problém.
Já prostě pořád nechápu, proč to chcete rvát ven, když to funguje....

tak tak

když to nezlobí nechal bych to
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 27 led 2013, 14:24
od Frankie
A hlavně za 2,5 roku co auto mám, jsem nikdy nikde zbůhdarma nekroužil kvůli regenerace,tohle mě vážně pokaždé spolehlivě pobaví

[/quote]
to oblhut :
no tak to jsi dite stesteny

..jiz nekolikrat jsem byl nucen kvuli blizici se regeneraci udelat popojizdku jinam a vypalit filtr , jelikoz jsem nechtel prerusit cyklus , mam modul od pepase , tak bych to mel mit pod kontrolou a zbytecne neprerusovat
ja jsem si na castejsi vypalovani v mestkem provozu zvykl ( co jineho mi zbylo ) ze zacatku jsem uvazoval taky o " vykuchani " dokonce dle infa 1.7 isuzu nikdo neumi

, nakonec jsem nechal a jsem rad , pred nedavnem jsem byl na technicke a celkem jsem o tom hodil rec s technikem , nehlede na to , ze vsude pribyva tzv. eco zon dle emisi
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 31 led 2013, 21:18
od Imko
Signum píše:Pokiaľ autorizovaný servis Opel požiada o tzv. VCI kód pre SPS programovanie tak by to malo ísť aj štandartným sposobom
vrátiť staršiu verziu SW ,ale samozrejme sú aj iné možnosti ......
Dnes som bol v servise z dôvodu vykonania zmeny SW. Mali zažiadať o ten VCI kód, pretože mi na rozdiel od minulosti potvrdili, že sa dá zmeniť SW cez ten VCI kód,výsledok bol však bezúspešný.
Z Nemecka došla len zamietavá odpoveď, ktorú prikladám v prílohe. Už som z toho auta zúfalý, skoro nejazdím,pretože posledné regenerácie mám od 74 po 90 km. Tri a pol cesty resp. štyri cesty do práce a regenerácia je tu opäť . Pri prejazdených necelých 4000 km sa mi skrátil servisný interval o 12 000 km, za posledných 1000 km je skrátenie až o 5000 km

Celková priemerná spotreba stúpla ako každý rok od zmeny SW o 0,1 l.