Stránka 3 z 4
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 14 pro 2016, 12:28
od Stan.
Jedná se o snímač polohy Twinport. V případě závady chyba P1113. Snímač se v průběhu roku 2005 změnil a nový má označení číslo 06682.Tento snímač se v katalogu náhradních dílů u sání Twinport neuvádí a dodává se v celku příruby sacího potrubí OEM 24431920 (58 50 665) v ceně 18 685kč. Snímač je ale totožný se snímačem (potenciometrem) komory škrtící klapky u motorů X14SZ, X16SZ, C16NZ, C18NZ katalog OEM číslo: 17106682, 17087654, 8 17 203, 8 17 204. u Opla za cenu 2 345kč.
http://servis.opel.cz/otc/cenik.xhtml (
http://servis.opel.sk/otc/cennik.xhtml)
Běžně se tento snímač dá ale sehnat okolo 300 - 800kč.
https://expertprodilnu.cz/front/tecdoc/ ... lt/1014525
http://www.gazelo.pl/detale,506,tps0004.html (pro ukázku označení snímače i OEM katalogových čísel)
Označení čísla snímače je dobře vidět na videu ze začátku a ve 37sec a označení kompletní příruby OEM 24431920 v 1,14sec.
https://www.youtube.com/watch?v=JsQ9Hnme_LA
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 22 led 2017, 12:06
od dyntyd
Ahoj , tak včera jsem se opět pokoušel o opravu twinportu , opět špatný díl , opět se točil špatným směrem , vždy se ujisti , že se točí po směru hodinových ručicek ...
Pak mi to nedalo , proměřil jsem starý a ten ukazuje dle meřáku dobře, viz videa co jsou zde ohledně nastavení pozice, ale když mám auto na diagnostice, ukazuje pot. 0V a v maximu max 4.7 , nemůže být chyba ještě někde jinde ?
jinak dle Standy by tento díl měl být už ten pravý ... tak uvidíme
https://raglu.cz/front/product/default/1177446
Díky Dynty
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 22 led 2017, 22:11
od ondas
misut píše:Řešil jsem tento problém 2 roky / 111306/ auto jelo někdy měsíc bez žlutého klíčku , někdy po startu hned klíček !!! prošel jsem italské, holandské, polské atd.atd fora až tady !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=1U_agB-KX7o
jsem zkusil dle návodu a několik měsíců jedu
Frydex mi vymazal chybu a ta se již neobjevila / klepu na dřevo...../
je zde , ale někdo znalý anglic. jazyka co přeloží 3/4 kecání na videu . zbytek je návod a ten je super !!!! O čem kecá ????
zdravim, čeho konkrétně se to jedná? co radí udělat? bohužel nerozumím ani slovu
díky
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 31 led 2017, 18:26
od bzuco26
Zdravím, riešim práve rovnaký problém.
Skúsim voľne preložiť poskytnuté video:
- Video je určené pre každého s chybou ECN 1113 06 (alebo P111306)
- Podľa jeho názoru nie vždy je nutná výmena kompletného sacieho potrubia
- Popisuje mechanizmus, ktorý ovláda TwinPort na motoroch Z16XEP
- Tyč ovláda klapky aktivujúce/deaktivujúce port
- Keď sa motor vypne, port je deaktivovaný a tyč prejde do kľudovej polohy - zarovná sa s mechanickou zarážkou
- Keď sa motor naštartuje, port sa aktivuje, riadiaca jednotka prikáže jeho zatvorenie a akčný člen zatiahne tyč,
takže tyč už nie je v kontakte so zarážkou
- problémom je samotná mechanická zarážka a to, že sa časom opotrebúva (pravdepodobne ale nie je plastová)
- riešením je zväčšenie priemeru mechanickej zarážky
- tým sa zvýši merané napätie nad spodnú prípustnú hranicu cca 0,3V
- skúšal zväčšenie priemeru iba použitím izolácie z drôtu, čo sa ale ukázalo ako nespoľahlivé riešenie
- nakoniec použil izoláciu cca 1-1,5mm hrubú z kábla do elektrickej zásuvky
- potrebná dĺžka cca 5-6mm
- na jednej strane ju pozdĺžne narezal, aby sa dala na zarážku nasadiť
- ďalej popisuje svoju prvú jazdu po vymazaní chybového kódu s touto úpravou... mix mesto/diaľnica do 130km/h ale len krátku trasu cca do 10km
- popisuje tiež iný chybový kód, ktorý mal - P0171, podľa jeho slov by mohol súvisieť s ním riešeným problémom
- vie aj o inom spôsobe (vyskrutkovanie skrutky z akčného člena), ale tento spôsob mu príde ako menší zásah do fungovania
Uvedené riešenie zatiaľ nemám odskúšané. Ospravedlňujem sa, ak je niektorý výraz nešťastne zvolený/zle preložený.
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 16 bře 2017, 10:33
od misut
Diky za prelozeni. mel jsem tuto chybu a postupoval jsem podle videa , pouzil jsem plasovy valecek s kulickama co je v cinskych botach proti vlhkosti . Kulicky vysypal rozrizl podelne a dal na zarazku / kdo ma vetsi dlane a psrty je to problem / ale povedlo se a pul roku OK .
pisu ze spanelska proto ta diakritika
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 20 bře 2017, 16:58
od Jezaa
Ahoj, trochu oživím toto téma. Mám sundané sání abych vyčistil EGR kanály. Při kontrole jsem narazil na stejný problém jako na videu:
https://www.youtube.com/watch?v=JsQ9Hnme_LA Chtěl jsem se zeptat zda jste se stím taky setkali, popř. jak jste to řešili. Děkuji za odpověď
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 30 bře 2017, 19:48
od maxxwell
Tak nakonec senzor sehnanej na vrakovišti a pro jistotu upravena zarážka jak bylo ve videu. Ujeto zatím cca 300 km a zatím bez problému.
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 26 lis 2017, 11:59
od dyntyd
Ahoj , oprava twinportu je uplně jednoduchá , výměna senzoru , který jsme zde složitě dohledávali nepomohla ... starý byl funkční jako nový! řešení je takové.
Podtlakovou pumpu vypodložit tak , aby táhlo bylo více v tahu a jednotce říkalo , že má hodnotu min 0.2v a pak je vše funkční.
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 27 lis 2017, 17:25
od alzafir
Tohle jsem nedávno taky řešil na Z16XEP, dokonce napětí 0,4V se jednotce nelíbilo, ještě nízké.
Posouvat ventilem už bylo moc krkolomné, tak jsem vymyslel něco, co jsem pak našel i na tuším bulharských? stránkách.
Do přívodu potenciometru na pin2-kostru- připojit odpor 680ohmů. Tím se napětí dorazu posune na 0,6V, s tím se jednotka smířila.
Re: Snímač polohy klapek
Napsal: 28 lis 2017, 11:49
od Stan.
dyntyd píše:Ahoj , oprava twinportu je uplně jednoduchá , výměna senzoru , který jsme zde složitě dohledávali nepomohla ... starý byl funkční jako nový! řešení je takové.
Podtlakovou pumpu vypodložit tak , aby táhlo bylo více v tahu a jednotce říkalo , že má hodnotu min 0.2v a pak je vše funkční.
Podobně psaný návod na opravu podle "dyntyda"
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
alzafir píše:Tohle jsem nedávno taky řešil na Z16XEP, dokonce napětí 0,4V se jednotce nelíbilo, ještě nízké.
Posouvat ventilem už bylo moc krkolomné, tak jsem vymyslel něco, co jsem pak našel i na tuším bulharských? stránkách.
Do přívodu potenciometru na pin2-kostru- připojit odpor 680ohmů. Tím se napětí dorazu posune na 0,6V, s tím se jednotka smířila.
Podrobný návod na opravu - video podle "alzafíra"
https://www.youtube.com/watch?v=sZiaaPkKTGI