Stránka 3 z 6

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 13 říj 2009, 19:49
od Kesi
Skúsme si tipnúť ja vravím že zima bude až od 10.11. ;)

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 13 říj 2009, 23:13
od couddy
No já po dnešní předpovědi chytám trošku luft, že bych jel přezout zitra.
Protože o weekendu se může stát, že budu muset na Praděd a jestli tam dneska v noci nahčí ten slibovanej prašan....
Hlavně se bojím, abych pak v návalu servisů nemusel čekat týden. To se u mně nedá. ... ;)

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 13 říj 2009, 23:34
od jaromirp
emvee píše: Já to nezkoušel, čili by mě ta odchylka po ujetí 300km docela zajímala (samozřejmě při +- konstantní venkovní teplotě a běžném způsobu jízdy - tzn. ne na okruhu a žádný gumování :D ).
U plynu jsem mel pri venkovni teplote 27°C u plynu zm2nu tlaku o cca 0,1 (misto 2,2 tam bylo 2,3).... u vzduchu si uz presne nepamatuji (je to moc davno) ale tusim neco kolem 0,5....

Ale na tom plynu je celkem jedno kolik km najedete.... ten opravdu drzi vesmes staly tlak....

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 08:32
od emvee
jaromirp píše:U plynu jsem mel pri venkovni teplote 27°C u plynu zm2nu tlaku o cca 0,1 (misto 2,2 tam bylo 2,3).... u vzduchu si uz presne nepamatuji (je to moc davno) ale tusim neco kolem 0,5....

Ale na tom plynu je celkem jedno kolik km najedete.... ten opravdu drzi vesmes staly tlak....
Pokud narážíš na to, že vlivem ohřívání pneumatiky při jízdě se ten vzduch oproti dusíku roztáhl více a tím pádem více vzrosl tlak, tak je to podle mě nesmysl. Při teplotách běžných v přírodě mají všechny plyny stejný teplotní součinitel objemové roztažnosti, čili pokud jsi skutečně naměřil u vzduchu výrazně větší tlak, tak šlo podle všeho o chybu měření.

Nebo byl v té pneumatice ještě nějaký jiný bordel, který tu změnu tlaku způsobil :D

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 08:36
od 77BUBU
tak jelikoz u nas uz pada snih tak dnes du prezouvat abych to sve zlato nekde nerozbil...

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 09:11
od MrMarian
Zdravim,

Ja budem prezuvat az cez vikend (bohuzial) - skor nemam cas. Ale u nas je uz pekny snehovy poprasok ... Vysocina je Vysocina ...

To emvee: Pravdu mas ...

To jaromirp: Precitaj si prispevok ... https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... usik#p8304
Logicky ked zacne uvazovat tak na to prides ze je to marketingovy tah ... ak na to neprides tak asi ta nikto nepresvedci o tom aby si si to tam daval ... a pokracuj vo vyhadzovani peniazkov von oknom ...

Prajem pekny den.

M.

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 13:21
od lopuch
ja uz budu zitra prezouvat. V pondeli jsem naimpregnoval pneumatiky + jsem napastoval povrch hlinikacu. A zitra si vymenim kola.. 205/55 R16 Dunlop SP Winter Sport M3 DSST NFS 8-)

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 13:49
od sladas opc
ja myslim ze bude jeste hezky zatim necham byt,od pristiho tydne se to ma zlepsovat zas denni teploty na nejakych 12 stupnu....nejezdim do hor tak pockam

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 14:45
od milosh
Vidim to podobne, uvidime...

Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?

Napsal: 14 říj 2009, 18:34
od pekki
emvee píše:
jaromirp píše:U plynu jsem mel pri venkovni teplote 27°C u plynu zm2nu tlaku o cca 0,1 (misto 2,2 tam bylo 2,3).... u vzduchu si uz presne nepamatuji (je to moc davno) ale tusim neco kolem 0,5....

Ale na tom plynu je celkem jedno kolik km najedete.... ten opravdu drzi vesmes staly tlak....
Pokud narážíš na to, že vlivem ohřívání pneumatiky při jízdě se ten vzduch oproti dusíku roztáhl více a tím pádem více vzrosl tlak, tak je to podle mě nesmysl. Při teplotách běžných v přírodě mají všechny plyny stejný teplotní součinitel objemové roztažnosti, čili pokud jsi skutečně naměřil u vzduchu výrazně větší tlak, tak šlo podle všeho o chybu měření.

Nebo byl v té pneumatice ještě nějaký jiný bordel, který tu změnu tlaku způsobil :D
No hlavne, kdyz ti to v pneuservisu naplni dusikem, tak mas v pneu smes 1/3 vzduch (ktery obsahuje cca 80% dusiku) a 2/3 ten dusik - v pneumatice totiz, i po vypusteni, zustane atmosfericky tlak - leda ze by ti ten vzduch pred napustenim dusikem odsali ;) koeficeint teplotni objemove roztaznosti vzduchu 367,11E-05 K-1 a dusiku 367,1E-05 K-1
Zaver: - pro me je to jen marketingovy tah - jinak jedno leto sem na nej jezdil a rozdil sem rozhodne nepoznal