Re: Kdy budete přezouvat na zimáky?
Napsal: 13 říj 2009, 19:49
Skúsme si tipnúť ja vravím že zima bude až od 10.11. 

Forum pro majitele vozů Opel Astra H a Zafira B
https://www.opel-astra-h.cz:443/forum/
U plynu jsem mel pri venkovni teplote 27°C u plynu zm2nu tlaku o cca 0,1 (misto 2,2 tam bylo 2,3).... u vzduchu si uz presne nepamatuji (je to moc davno) ale tusim neco kolem 0,5....emvee píše: Já to nezkoušel, čili by mě ta odchylka po ujetí 300km docela zajímala (samozřejmě při +- konstantní venkovní teplotě a běžném způsobu jízdy - tzn. ne na okruhu a žádný gumování).
Pokud narážíš na to, že vlivem ohřívání pneumatiky při jízdě se ten vzduch oproti dusíku roztáhl více a tím pádem více vzrosl tlak, tak je to podle mě nesmysl. Při teplotách běžných v přírodě mají všechny plyny stejný teplotní součinitel objemové roztažnosti, čili pokud jsi skutečně naměřil u vzduchu výrazně větší tlak, tak šlo podle všeho o chybu měření.jaromirp píše:U plynu jsem mel pri venkovni teplote 27°C u plynu zm2nu tlaku o cca 0,1 (misto 2,2 tam bylo 2,3).... u vzduchu si uz presne nepamatuji (je to moc davno) ale tusim neco kolem 0,5....
Ale na tom plynu je celkem jedno kolik km najedete.... ten opravdu drzi vesmes staly tlak....
No hlavne, kdyz ti to v pneuservisu naplni dusikem, tak mas v pneu smes 1/3 vzduch (ktery obsahuje cca 80% dusiku) a 2/3 ten dusik - v pneumatice totiz, i po vypusteni, zustane atmosfericky tlak - leda ze by ti ten vzduch pred napustenim dusikem odsaliemvee píše:Pokud narážíš na to, že vlivem ohřívání pneumatiky při jízdě se ten vzduch oproti dusíku roztáhl více a tím pádem více vzrosl tlak, tak je to podle mě nesmysl. Při teplotách běžných v přírodě mají všechny plyny stejný teplotní součinitel objemové roztažnosti, čili pokud jsi skutečně naměřil u vzduchu výrazně větší tlak, tak šlo podle všeho o chybu měření.jaromirp píše:U plynu jsem mel pri venkovni teplote 27°C u plynu zm2nu tlaku o cca 0,1 (misto 2,2 tam bylo 2,3).... u vzduchu si uz presne nepamatuji (je to moc davno) ale tusim neco kolem 0,5....
Ale na tom plynu je celkem jedno kolik km najedete.... ten opravdu drzi vesmes staly tlak....
Nebo byl v té pneumatice ještě nějaký jiný bordel, který tu změnu tlaku způsobil