Stránka 19 z 24

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 06 lis 2014, 18:42
od Canto159
Zdenda píše:při výměně převodového oleje je nutno odmontovat celý spodní "šusplech", nebo stačí levý kolo? a olej GM 1940004 nebo Tutela technyx?
Ten GM 1940004 a Tutela technyx je ten istý olej iba je pod značkou GM drahší o pár eur :) píšu o tom aj na stránke : http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/o ... -odpovede/
Ako predĺžiť životnosť prevodovky ? Toto sa vo veľkej miere ovplyvniť nedá. Jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+ a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 12:04
od Apikkk
Vždy, když si tady přečtu o nějakém problému, tak to postihne mé auto do půl roku. Pomalu si říkám, že je lepší sem nechodit :D
Prve to byl EGR ventil, pak alternátor, sací potrubí, celá spojka a dalších plno věcí o kterých se ani nebudu zmiňovat. Minimálně půlku pořizovací ceny vozidla (přes 200tis), jsem už dal do oprav. Místo, aby Astra sloužila mě, já sloužím jí :(

Takže říkáte vyměnit olej převodovky? Dobrá tedy....

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 12:55
od Solik
Určitě jí to neublíží a těch pár stovek za olej se myslím vyplatí investovat. Při výměně člověk aspoň uvidí, kolik oleje v převodovce měl a v jakém stavu. Já jsem ho tam měl kupodivu správné množství a od oka vypadal pořád slušně. Nevytekla černá srajda, ale měl původní červenou barvu. A na kontrolním šroubu nebyly žádné kovové třísky, což mě taky uklidnilo. 8-)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 14:26
od Komo
Ano, ale benzinove Astry tento problem neafektoval.
To benzinove turbo ma linearnejsi priebeh ako dizlove a tam na to trpeli dizlove motory v kombinacii s M32 - pri danom krutiaku olej degradoval co viedlo k poskodeniu lozisk.

Mna to tiez caka :)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 14:53
od Solik
Samozřejmě bylo dieselových motorů s M32 určitě mnohonásobně víc než benzínových. Ale jako jeden z hlavních důvodů, proč odcházejí ložiska se uváděl, a to nejen tady na fóru, nedostatek oleje v převodovce už z výroby. Proto jsem radši olej preventivně vyměnil.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 15:44
od Komo
Ano, to je pravda.
Akurat u dizlov to velmi urychlila ta degradacia - olej stratil viskozitu a loziskam to dal pocitit.
Mam znameho, ktoremu na Astre J menili loziska v prevodovke po 48 000km :)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 15:58
od jedei105
no nekup to :) wir leben autos :D
na mojom H-cku uz jazdim rok s tym ze nieco sa mi nezda, to ze su to loziska prevodovky som zistil pred par mesiacmi a tento mesiac ide prevodovka dole na repas…
tato astra je moj 3. a zaroven posledny opel.
Komo píše:Ano, to je pravda.
Akurat u dizlov to velmi urychlila ta degradacia - olej stratil viskozitu a loziskam to dal pocitit.
Mam znameho, ktoremu na Astre J menili loziska v prevodovke po 48 000km :)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 15:59
od jedei105
Canto159, ako si prisiel na to ze to je ten isty olej?
Canto159 píše:
Zdenda píše:při výměně převodového oleje je nutno odmontovat celý spodní "šusplech", nebo stačí levý kolo? a olej GM 1940004 nebo Tutela technyx?
Ten GM 1940004 a Tutela technyx je ten istý olej iba je pod značkou GM drahší o pár eur :) píšu o tom aj na stránke : http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/o ... -odpovede/
Ako predĺžiť životnosť prevodovky ? Toto sa vo veľkej miere ovplyvniť nedá. Jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+ a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 lis 2014, 16:42
od Canto159
jedei105 píše:Canto159, ako si prisiel na to ze to je ten isty olej?
Píšu o tom po celom fóre, aj v tomto vlákne to nájdeš v starších príspevkoch, a na stránke čo som zdieľal je o tom tiež písané, a keďže to píše taký čo sa do prevodoviek vyzná ako ten pán na tom webe tak tomu verím, a tiež nieje ťažké si spojiť veci Tutela je olej značky Selénia čo je originál olej do Fiatov a naše motory teda 1.9 sú Fiaťácke, aj keď to nieje to isté ale ten olej sa tam po novom leje :) takže bud GM alebo Selénia podla mna a tiež podla špecialistov na prevodovku m32 je to isté akurát že Tutela stojí 10,70€ a GM m1940004 mi Ponúkali na objednávku z opelshopu za 17eur a niekolko centov za liter.... a potrebujem 3litre, takže rozdiel medzi cenami je viditeľný :)

Pondelok vymením ten olej za tú Tutelu a dám vedieť či je tam nejaký badateľný rozdiel

PS: Oplatí sa prečítať si niečo o našej prevodovke sú tam zaujímavé veci :) http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 20 dub 2015, 11:25
od blesk
Mam Jcko a preventivne chcem vymenit olej po 66000km, mam ale este nejaku zaruku na prevodovku, tak tam chcem dat ten original GM olej a nie som si isty, ci tam mam dat o 2dl viac naplne, teda 2,4L+0,2L. Ak by bolo predlzenie zivotnosti tak jednoduche, preco Opel neobetuje 2dl oleja a nedava tam rovno 2,6L? Tych +0,2L vymyslel kto, ak sa mozem opytat? Aku mam istotu, ze tu prevodovku ten zvyseny olej nerozrhne, ked sa rozohreje? Kolko ste uz najazdili s vacsim mnozstvom oleja?
Diky