Stránka 19 z 24
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 06 lis 2014, 18:42
od Canto159
Zdenda píše:při výměně převodového oleje je nutno odmontovat celý spodní "šusplech", nebo stačí levý kolo? a olej GM 1940004 nebo Tutela technyx?
Ten GM 1940004 a Tutela technyx je ten istý olej iba je pod značkou GM drahší o pár eur

píšu o tom aj na stránke :
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/o ... -odpovede/
Ako predĺžiť životnosť prevodovky ? Toto sa vo veľkej miere ovplyvniť nedá. Jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+ a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km.
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 12:04
od Apikkk
Vždy, když si tady přečtu o nějakém problému, tak to postihne mé auto do půl roku. Pomalu si říkám, že je lepší sem nechodit
Prve to byl EGR ventil, pak alternátor, sací potrubí, celá spojka a dalších plno věcí o kterých se ani nebudu zmiňovat. Minimálně půlku pořizovací ceny vozidla (přes 200tis), jsem už dal do oprav. Místo, aby Astra sloužila mě, já sloužím jí
Takže říkáte vyměnit olej převodovky? Dobrá tedy....
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 12:55
od Solik
Určitě jí to neublíží a těch pár stovek za olej se myslím vyplatí investovat. Při výměně člověk aspoň uvidí, kolik oleje v převodovce měl a v jakém stavu. Já jsem ho tam měl kupodivu správné množství a od oka vypadal pořád slušně. Nevytekla černá srajda, ale měl původní červenou barvu. A na kontrolním šroubu nebyly žádné kovové třísky, což mě taky uklidnilo.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 14:26
od Komo
Ano, ale benzinove Astry tento problem neafektoval.
To benzinove turbo ma linearnejsi priebeh ako dizlove a tam na to trpeli dizlove motory v kombinacii s M32 - pri danom krutiaku olej degradoval co viedlo k poskodeniu lozisk.
Mna to tiez caka

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 14:53
od Solik
Samozřejmě bylo dieselových motorů s M32 určitě mnohonásobně víc než benzínových. Ale jako jeden z hlavních důvodů, proč odcházejí ložiska se uváděl, a to nejen tady na fóru, nedostatek oleje v převodovce už z výroby. Proto jsem radši olej preventivně vyměnil.
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 15:44
od Komo
Ano, to je pravda.
Akurat u dizlov to velmi urychlila ta degradacia - olej stratil viskozitu a loziskam to dal pocitit.
Mam znameho, ktoremu na Astre J menili loziska v prevodovke po 48 000km

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 15:58
od jedei105
no nekup to

wir leben autos

na mojom H-cku uz jazdim rok s tym ze nieco sa mi nezda, to ze su to loziska prevodovky som zistil pred par mesiacmi a tento mesiac ide prevodovka dole na repas…
tato astra je moj 3. a zaroven posledny opel.
Komo píše:Ano, to je pravda.
Akurat u dizlov to velmi urychlila ta degradacia - olej stratil viskozitu a loziskam to dal pocitit.
Mam znameho, ktoremu na Astre J menili loziska v prevodovke po 48 000km

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 15:59
od jedei105
Canto159, ako si prisiel na to ze to je ten isty olej?
Canto159 píše:Zdenda píše:při výměně převodového oleje je nutno odmontovat celý spodní "šusplech", nebo stačí levý kolo? a olej GM 1940004 nebo Tutela technyx?
Ten GM 1940004 a Tutela technyx je ten istý olej iba je pod značkou GM drahší o pár eur

píšu o tom aj na stránke :
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/o ... -odpovede/
Ako predĺžiť životnosť prevodovky ? Toto sa vo veľkej miere ovplyvniť nedá. Jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+ a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km.
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 07 lis 2014, 16:42
od Canto159
jedei105 píše:Canto159, ako si prisiel na to ze to je ten isty olej?
Píšu o tom po celom fóre, aj v tomto vlákne to nájdeš v starších príspevkoch, a na stránke čo som zdieľal je o tom tiež písané, a keďže to píše taký čo sa do prevodoviek vyzná ako ten pán na tom webe tak tomu verím, a tiež nieje ťažké si spojiť veci Tutela je olej značky Selénia čo je originál olej do Fiatov a naše motory teda 1.9 sú Fiaťácke, aj keď to nieje to isté ale ten olej sa tam po novom leje

takže bud GM alebo Selénia podla mna a tiež podla špecialistov na prevodovku m32 je to isté akurát že Tutela stojí 10,70€ a GM m1940004 mi Ponúkali na objednávku z opelshopu za 17eur a niekolko centov za liter.... a potrebujem 3litre, takže rozdiel medzi cenami je viditeľný
Pondelok vymením ten olej za tú Tutelu a dám vedieť či je tam nejaký badateľný rozdiel
PS: Oplatí sa prečítať si niečo o našej prevodovke sú tam zaujímavé veci
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Napsal: 20 dub 2015, 11:25
od blesk
Mam Jcko a preventivne chcem vymenit olej po 66000km, mam ale este nejaku zaruku na prevodovku, tak tam chcem dat ten original GM olej a nie som si isty, ci tam mam dat o 2dl viac naplne, teda 2,4L+0,2L. Ak by bolo predlzenie zivotnosti tak jednoduche, preco Opel neobetuje 2dl oleja a nedava tam rovno 2,6L? Tych +0,2L vymyslel kto, ak sa mozem opytat? Aku mam istotu, ze tu prevodovku ten zvyseny olej nerozrhne, ked sa rozohreje? Kolko ste uz najazdili s vacsim mnozstvom oleja?
Diky