Pokud se někomu chce tím zaobírat, tak takovej početní oříšek:
Přijedu na pumpu, na displayi vidím:
BC: dojezd:
9 km
km -
568,8 km
. O -
39 km/h
phm -
46,6 l
. O -
8,2 l/100km
MKJ modul ukazuje:
obsah nádrže:
0,67 L;
10 km dojezd
Natankované množství:
49l do cvaknutí, dočůráno na
49,2 l
Výpočtem dostaneme
8,65 l/100km
Doplním, že hladové oko začalo blikat při dojezdu 14km. Na předchozím GTC začalo blikat cca 30km dojezd a ten jsem bezpečně mohl odjet. Vždy tankuji takto do plné, takže i v předchozím tankování. Před odjezdem z pumpy vždy nuluji tachometr a BC1.
Takže:
1) Natankoval jsem 49,2, tedy tam mělo být 2,8l, na to bych odjel cca 30km, oko by signalizovalo podobně jako u předešlé Astry. Kecá tedy BC a oko ukazuje správně?
2) MKJ zobrazuje zbytek 0,67l, od původních 52 tedy spotřebováno 51,3 řekněme, ale BC tvrdí, že jsme spotřebovali 46,6. Z jakých čidel jsou tyto informace brány, že jsou rozdílné? Snímač hladiny v nádrži? Nějaký průtokoměr? Pokud bych spotřeboval 46,6, jak tvrdí BC, zbývalo by 5,4l, na které bych dojel asi 65km!!
Jedno je jisté, BC ukazuje dojezd 9km a zároveň spotřebu 46,6l. Tyto dvě informace vzájemně nekorigují.
A proto ještě:
3) Protože průměr 8,2 je počítán ze spotřeby 46,6 BC a dojezd je 9km, což odpovídá zbytku 0,67 od MKJ, zřejmě to znamená, že: Dojezdová vzdálenost (9km) není záležitostí BC je je tedy měřena jinou metodou, než na jakém principu pracuje BC, jiný zdroj měření, viz bod 2)
Asi příště při tomto dojezdu otevřu přes sedačky nádrž a podívám se přesně kolik tam zbylo

jestli 0,67l nebo 5,4, to je hodně velkej rozdíl
