A co všechno se bude zobrazovat pro nás benzíňáky bez DPF? jak správně píše Kesi, krom teploty chladící kapaliny
nic. Jak jsem psal výše, nechci dělat on-line diagnostiku vozu, ale pouze doplnit věci užitečné pro normálního uživatele vozu.
Pro benzínový motor by se tedy zobrazovala teplota chladící kapaliny (později hodím fotky s již zobrazenou teplotou na CIDu), volitelně by vyskakovalo informační okno při dosažení zadané teploty chladící kapaliny motoru po nastartování (např. při 80st.C) a v menu by byly zobrazené další extra parametry (zatím vidím jako užitečné pouze měřené napětí v napájecí síti).
Pro dieselové motory s DPF by tam byl ještě monitor zanesení DPF. Při spuštění a ukončení procesu regenerace by vyskočilo informační okno, během probíhajícího procesu regenerace by se zobrazoval aktuální stav dokončení v procentech a v menu by byly extra parametry spojené s DPF (rozdílový tlak, saturace v % a ujetá vzdálenost od posledního čištění).
Ale to mi pořád přijde málo (pomíjím blbiny typu vánoční stromeček (po odemčení se auto definovaně rozbliká na uvítanou, OPC show na budících apod.) a bez DPF to je asi o ničem. Takže hledám další možnosti využití potenciálu, který oplíci nabízí. A jelikož hodně normálních uživatelů chce z vozu telefonovat (než nám to EU zakáže

) a používat svůj telefon (nebo iPod, PDA apod.) jako přehrávač hudby, proč jim nevyjít vstříc.
Ukazuje se možnost, že by se součástí teploměru mohlo stát i rozhraní
Bluetooth s profily HFP (Hands-Free Profile), PBAP (Phone Book Access Profile), A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) a AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile), tzn. že by se z teploměru stal neoriginální portál mobilního telefonu UHP, resp. Hands-Free sada, ovládání a zobrazení včetně telefonních seznamů a seznamů hovorů ze SIM karty i z paměti by jelo na displeji stejně jako u origo. UHP. Díky profilu A2DP by se dala přes Bluetooth do rádia pouštět hudba v plné kvalitě a díky profilu AVRCP by se dalo přehrávání hudby ovládat z volantu. Jen zatím nevím, jak by to bylo se zobrazením názvů skladeb, např. iPhone a spol. sice podporují AVRCP, ale pouze základní funkce: play, stop a snad přeskakování skladeb, ale je to pouze jednosměrná komunikace. A díky profilu SPP (Serial Port Profile) by se dala připojit i ta mobilní diagnostika.
Konstrukčně by se zařízení asi také změnilo, už by se asi nestrkalo do diagnostické zásuvky (stejně je s tím kvůli místu problém na Zafira-B a Vectra-C), ale byla by to krabička připojovaná na pevno do instalace vozu. Rozměry a provedení by bylo podobné UHP.
Nyní se pokouším zjistit, zda-li dosáhnu na vhodný Bluetooth modul – existuje, vyrábí se, používá se, ale je problém s kompletní technickou dokumentací.