Stránka 2 z 3
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 02 říj 2009, 16:38
od milosh
Kamos co bydli vedle v baraku ma bawo rv95 a tankuje natural 98, rika ze to jede lip, nemusi tak casto radit po meste a celkove pry motor kultivovanejsi, asi to taky prubnu
na ty Vpowery a podobny sragory neverim.
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 02 říj 2009, 16:44
od dark
corsaczek píše:Hlavně v klidu

Zprávu jsem si přečetl dobře, proto jsem napsal co jsem napsal. Fakt si pořád myslím, že zvýšení výkonu a snížení spotřeby je jen placebo efekt, protože to nikdo nikdy neprokázal a to těch testů už bylo plno. Psal sem to i na základě zkušenosti ze služebního (naftovýho - 125kW) auta, kde jsem opravdu žádný měřitelný rozdíl nepozoroval

Ale na druhou stranu, jestli ta nafta má fakt takový vliv na tvůj motor, tak bych to takoval pořád, protože snížená spotřeba ti vykompenzuje tu vyšší cenu.
Jasně, jako v pohodě, jen mě trošku zvedlo ze židle, jak jsi to napsal stylem, asi jako, že jsem blbeček co si to přečetl na letáčku a od tý doby si to tankuju

nejdřív jsem si to vyzkoušel, testy jsem si četl. Fakt je, že tyhle "nadstandartní" nafty jako V-Power apod. končí docela na bídných místech

ale mě s tim spotřeba spadne, a citím to na autě jak je to živější...
Zkoušel jsem to zezačátku snad 5x, jezdil jsem třeba 3-5 dní na normální naftu, a pak si tam dal v-power a poznal jsem pokaždé ten rozdíl. A s tim vykompenzovánim máš pravdu

Dám sice o kačku víc, ale zase s tim o něco víc najedu. Nutit to nikomu tady nebudu, každej musí poznat, který palivo jeho motoru vyhovuje.
Jen jsem nějak přehlídl tu naftu od Benziny, tu top Q nebo co to je, jak vyhrála. Tak jí taky pro srandu zkusim.
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 02 říj 2009, 21:09
od milos797
Páni, tak dnes využijem moju obľubu sledovania Discovery channel a podobných programov. V jednej relácií tam robili test rozdielu medzi jednotlivými benzínmi. Výsledky boli prekvapujúce. Neviem to presne v číslach, ale zo zásady:
Keď natankovali normalnu 95 a V-power 95 do auta typu škoda fábia, tak zvýšenie výkonu nebolo.
Keď natankovali normalnu 95 a V-power 95 do auta typu WV passat, zvýšenie výkonu bolo minimálne (pár %)
Keď natankovali normalnu 95 a V-power 95 do auta typu do Subaru impreza, zak zvýšenie výkonu bolo o niečo cez 10%.
Testovali tam aj ďalšie autá, ale výsledok toho testu bol, že ak máte auto, ktoré nieje super výkonné, tak nech tam tankuješ čokoľvek, z toho motora toho o moc viac nevyžmýkaš. Keď máš však športové auto, ktoré je samé o sebe dostatočne silné, tak toto auto dokáže potenciál silnejšieho benzínu využiť a svoj výkon navýši. Neviem presné vysvetlenie, ale jednoducho testy tak ukázali.
Apropo, mám veľmi podobný príklad, mám astru H GTC 1.6 16 ventil a tieŽ prerobenú na LPG. Tam toho benzínu moc netankuješ. Možno by sme sa mohli v našom prípade skôr baviť o LPG. Totiž tu v BA stojí benzín na OMV okolo 15 Sk a o pár sto metrov ďalej na Jurky stojí okolo 10 Sk. To je výrazný rozdiel a tu sa dá uvažovať o kvalite. Ja som ale naposledy tankoval ten drahší, teraz ten lacnejší a rozdiel vo výkone nevidím. A o spotrebe sa nemusíme baviť, ja mám cez 9 litrov, jazdu si užívam a predsa jazdím lacnejšie ako dieslaci, ktorí majú ľahkú nohu.

Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 03 říj 2009, 22:16
od Kesi
"Totiž tu v BA stojí
benzín na OMV okolo 15 Sk a o pár sto metrov ďalej na Jurky stojí okolo 10 Sk."
To si sa dúfam pomýlil

Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 03 říj 2009, 22:25
od Vladdo
len tak dalej,tankuj u Jurkiho,uvidime kedy na to dojdes.
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 03 říj 2009, 23:13
od milos797
Sorry, samozrejme hovorim o LPG

moja nepozornost. Avsak ten rozdiel tam je, a je dost vyrazny.No a Vlado, mas behaky konkretny pripad, ze tankovanie na Jurki nici motor? Teda ja som ten nazor pocul vela krat, ale vzdy len tym stylom ako to pises ty-"ved tankuj na jurki a potom sa necuduj". Teda je nejaky dokaz, nejaky konkretny pripad? Inak samozrejme, pokial som jazdil na benzin, tak som to neriskoval, ved ked puter stoji cca 40sk a na jurki je o 1sk lacnejsi, tak to za to nestoji. Je to len 1/40 ceny. Ale pokial tankujem LPG a na Jurki mam vlastne kazdy treti liter zadarmo (o 1/3 lacnejsie) tak to uz stoji za zvazenie. Ci myslis ze aky rozdiel bude v tom plyne? Myslis, ze keby ten plyn nicil auta, tak by Jurki este bola na trhu? To je otazka...
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 04 říj 2009, 08:17
od Vladdo
konkretnych pripadov je viac.Ten najmarkantnejsi bol test SOI zpred asi 5tich rokov,kedy vysli pumpy Jurki totalne najhorsie.Kazda jedna vzorka ci sa jednalo vtedy o benzin ci o naftu bola nevyhovujuca(testovala sa klasicka 95 a letna nafta)
toto je tzv rukolapny dokaz.Dalsie, o ktorych by sa dalo hadat su poruchy ktore nastali pri dlhodobom tankovani na Jurki(ci uz znameho Octavia)
proste to co sa o Jurki rozpravalo(ze su z polky vodarenska spolocnost BA) sa v teste SOI aj dokazalo.
A hlavne neber to odo mna ako utok:)
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 04 říj 2009, 11:10
od milos797
Nie, nie, neberiem to ako utok. Tu temu som nacal, lebo si rad necham poradit a je dobre sa o tom konstruktivne porozpravat. Ja som trosku aj googlil a nasiel som nejake veci, ze po tankovani na Tesko a Jurki sa motor trhal... No ale este sa spytam takto- ako na tom moze byt LPG. Pretize to je uplne ine palivo. Tam vodu nenalejes, spinu cez ten maly tlakovy ventil nedostanes dnu... V podstate si neviem predstavit, ako mozu manipulovat s niecim, co nemozes otvorit-teda ta nadoba na plyn je pod tlakom, otvorenie znamena vypustenie nadoby... Ci ako to je? O tomto je toho aj na googli malicko.
Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 04 říj 2009, 21:07
od corsaczek
dark píše:corsaczek píše:Hlavně v klidu

Zprávu jsem si přečetl dobře, proto jsem napsal co jsem napsal. Fakt si pořád myslím, že zvýšení výkonu a snížení spotřeby je jen placebo efekt, protože to nikdo nikdy neprokázal a to těch testů už bylo plno. Psal sem to i na základě zkušenosti ze služebního (naftovýho - 125kW) auta, kde jsem opravdu žádný měřitelný rozdíl nepozoroval

Ale na druhou stranu, jestli ta nafta má fakt takový vliv na tvůj motor, tak bych to takoval pořád, protože snížená spotřeba ti vykompenzuje tu vyšší cenu.
Jasně, jako v pohodě, jen mě trošku zvedlo ze židle, jak jsi to napsal stylem, asi jako, že jsem blbeček co si to přečetl na letáčku a od tý doby si to tankuju

nejdřív jsem si to vyzkoušel, testy jsem si četl. Fakt je, že tyhle "nadstandartní" nafty jako V-Power apod. končí docela na bídných místech

ale mě s tim spotřeba spadne, a citím to na autě jak je to živější...
Zkoušel jsem to zezačátku snad 5x, jezdil jsem třeba 3-5 dní na normální naftu, a pak si tam dal v-power a poznal jsem pokaždé ten rozdíl. A s tim vykompenzovánim máš pravdu

Dám sice o kačku víc, ale zase s tim o něco víc najedu. Nutit to nikomu tady nebudu, každej musí poznat, který palivo jeho motoru vyhovuje.
Jen jsem nějak přehlídl tu naftu od Benziny, tu top Q nebo co to je, jak vyhrála. Tak jí taky pro srandu zkusim.
Určitě sem si nemyslel že si blbeček, bylo to ve smyslu toho, že by tě u Shellu měli rádi, protože si jeden z mála, co jim ty jejich závěry potvrzuje. Tak sem rád, že jsme si to vysvětlili

Re: kolik oktanů je nejlépe brát
Napsal: 05 říj 2009, 08:14
od Vladdo
neviem,ako to moze byt s LPG. Len proste ta kopa zlych skusenosti co je s benzinom a naftou ma od nich totalne odradzuje. Proste ak je moznost vyhnut sa riziku tak sa vyhybam.
Celkovo s LPG ako takym ani nemam skusenosti.Kazdopadne je na zamyslenie ako je mozne ze ich cena LPG je az o tolko nizsia ako ty vravis.co v tom je?preco si to mozu dovolit?odkial nakupuju tak lacne LPG?a preco je to LPG tak lacne?