Stránka 2 z 3
Re: výkon
Napsal: 22 zář 2008, 22:30
od Rado77
Ono to ale bude prave systemom VVT, ktory som popisoval v teme tych zvodov - myslim ze ten motor ma casovanie sacich ventilov. Este neviem, ako je to riesene, lebo som videl 2 sposoby: bud je montovany "presuvnik" na ozubenom kolese vacky sacich ventilov a nataca na jednu al. druhu stranu vacku podla potreby prostrednictvom tlaku oleja, alebo druhy sposob je nieco priamo vo vacke, co sa tam posuva (to neviem este ako presne funguje). Ten prvy sposob "presuvnika" poznam z praxe a sam som ho rozoberal, aby som presne zistil funkciu a preco sa kazi, ale na Renaulte. System VVT vlastne necha dlsie otvorene sacie ventily. Niektori vyrobcovia davaju VVT aj na vacku vyfukovych ventilov.
No skratka mi to pripada tak, ze prave okolo tych 3500 otacok a vyssie zacne system VVT v Astre pracovat a vtedy je to nahle citit. Na Renaulte to funguje napr. uz od 1800 otacok, preto som na zaciatku popisoval ten rozdiel (medzi rovnako-objemovymi motormi).
Idem spat

Re: výkon
Napsal: 26 lis 2008, 21:37
od tafi02
trocha s oneskorenim, ale neda mi nereagovat. jediny sposob ako problem riesit je/bolo kupit iny motor/auto. pre mna je 1.6-kova astra co sa tyka vykonu neskutocne sklamanie. zbytok auta ujde, ale dnes by som do toho asi znova nesiel. podobne mlandrave 1.6 som zazil iba v starej c4 a novej oktavke mpi. myslim, ze uz to tu nejeden krat odznelo - tie auta su dnes proste tazke a rozne euro_x normy im tiez nepridaju. zatial bez uspechu som skusal najst rozne moznosti chip tuningu. do rozsiahlych uprav celeho motora sa mi pustat nechce

takze asi to chvilu vydrzim a potom pojde z domu.
Re: výkon
Napsal: 28 lis 2008, 10:20
od Filda
Čau.
můj názor je, že motory jsou dobré, ale vraždí je převodovky. Dávat tu samou manuální převodovku pro 1.6 a 1.8 je zvěrstvo a v tomto případě to odnesl motor 1.6 (druhý extrém převod lehký) . Pak se někomu může zdát (celkem oprávněně), že 1.4 a 1.6 jedou stejně. Je to vidět na (podle mě) nejužitečnějším třetím převodovém stupni, kde se užije dynamika pro předjíždění na okreskách. Pro stejná kola: Octavia 1.6 FSI celkový převod = 5.81 , Peugeot 308 1.6 = 6.3, Astra H 1.4 = 5.91, Astra H 1.6 = 5.57 (nejtěžší převod ze všech). Naco mi je čtverka co točí 160km/h v 6000ot/min tu někdy přeskakuju a řadím rovnou pět. Na mé 1.8 je možné toči pětku přes 6000ot/min. z toho je vidět, že by jí prospěl delší převod (a tím se sníží lehce spotřeba a hlučnost v dálničním provozu). Howg.
Re: výkon
Napsal: 04 led 2009, 04:40
od Dafsa
Zdravím všechny, zajímalo by mě,jestli někdo nemáte zkušenosti s chip tuningem, mám 1,8 92 kW, jen bych chtěl vědět o kolik kW se zvedne výkon o kolik spotřeba a jakej vliv to má na životnost motoru, díky za každou reakci

Re: výkon
Napsal: 04 led 2009, 09:55
od majkp
Dafsa píše:Zdravím všechny, zajímalo by mě,jestli někdo nemáte zkušenosti s chip tuningem, mám 1,8 92 kW, jen bych chtěl vědět o kolik kW se zvedne výkon o kolik spotřeba a jakej vliv to má na životnost motoru, díky za každou reakci

Ahoj, konkretne k tomu Tvymu motoru treba tady
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... odel-/3138
Vykon se chiptuningem zvedne vice spis u preplnovanych motoru. Spotreba se obvykle spise o par desetinek snizi, pokud vicemene zachovas stejny styl jizdy. Jakej to ma vliv na zivotnost to Ti kazdej rekne uplne neco jinyho, od nazoru ze Ti ti odejde po par desitkach tisic az po nazor ze zvysenim vykonu neni nutnost tolik podrazovat a motoru timpadem snizis pocet cyklu a tedy zivotnost prodlouzis...

Takze tezko jednoznacne odpovedet, zalezi asi dost jak s tim jezdis a jak se o to staras.
Re: výkon
Napsal: 04 led 2009, 11:30
od Šedoušek
pro DAFSA : mám taky 1,8 (92kW).zvedne se to zhruba asi o 10%.záleží ale taky jaký máš přesně rok výroby.moje astra má r.v.2004 a bohužel nešla nachipovat,protože měla zalitý chip a bohužel nejde programovat přes kabel.takže pozor,já byl pak celkem zklamaný,že mě to nešlo chipnout.
Re: výkon
Napsal: 12 led 2009, 06:30
od Dafsa
Děkuji za informace, jestliže se výkon zvedne o pár koníků, tak to nemá smysl, taky jsem tady četl pár moudrostí o tlačítku sport, dodnes nevím, co to vlastně s autem udělá, jde víc za plynem, ale výkon mi přijde pořád stejný, víte někdo co to všechno přenastavuje???
Re: výkon
Napsal: 29 led 2010, 07:51
od meky
som celkom prekvapeny, ze vam nestaci 1,6... Mne naopak vyhovuje ta dlha prevodovka - aspon to tak nehuci na okreskach. Ak treba vykon - tak sa to podkopne o dva stupne a basta..
Mal som predtym starsi Fiat s 81kw JTD, ale vobec sa mi nezda 1,6 v Astre nejako leniva.. Je to skratka ine a velmi prijemne zvezenie.. (len keby mi z nej netiekol olej, keby kurila a keby prestala svietit ta blba emisna kontrolka..)
Re: výkon
Napsal: 04 dub 2010, 20:08
od tafi02
jeeej, kolega. aky si mal fiat 81kw diesel? stilo? ja som mal pred astrou bravu 105 k JTD. a mne zase tiekol olej z toho jtd-cka. inak vykonovo tiez nic moc. ale malo zral, vobec nedymil (na rozdiel od tdi-ciek) a startoval zima-nezima. takze okrem vykonu a poruchovosti s bravou celkova spokojnost, celkom mi je za nou smutno
benzin som kupil kvoli relativne vyssiemu vykonu 122 k a rozsahu pouzitelnych otacok a nizsej poruchovosti. ta dynamika je ale zalostna

zase ta spotreba nie je az taka tragedia, ked sa to vie. po 45 tis mam 7,3 a mimo mesto vie v pohode hlboko pod 6.
PS - ty si ten, co spieva 22 dni, atlantidu atd...?

Re: výkon
Napsal: 04 dub 2010, 20:55
od JohnyBA
Ten co spieva tamtie hitovky, sa vozi tusim na medaku
