Stránka 2 z 33
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 úno 2012, 19:12
od papak13
No ja sa tiez pridam.
Mam Astru J s motorom A17DTR a r.v marec 2010.
Mam ju len od decembra a zatial som na nej nabehal +/-5000km a vzdy bola regenaracia od 300 do 400 km ked som jazdil trasy 15km mimo a mesto a 15km spät a plus obcas 40km po dialnici hore dole.
Avsak raz som jazdil len dlhe trasy od 150 do 200km len po dialnici a regeneracia sa spustila po 720km. Od nej zase beham len kratsie trasy a uz som ubehol 360km a zatial sa nespustila tak napisem kedy prisla.
Mne pise pocitac zivotnost oleja v percentach zatial som to nesledoval ako to klesa ale zacnem a dam vediet ale po kupe som hned menil olej a zhruba po ubehnuti 3500km bola zivotnost oleja 87%.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 úno 2012, 20:06
od Jocker
to pm24 - ukáže se ti číslo do konce intervalu hned když podržíš delší dobu ten čudl?
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 úno 2012, 20:35
od matesm
No ono to není s tím výpočtem toho servisního intervalu tak jednoduché a jednoznačné, dovoluji si citovat přímo text stránek opelu
http://vectra.opel.cz/novinky/index.opel?novinky05 :
„Algoritmus životnosti oleje
Algoritmus, na základě kterého lze určit stav, resp. zbývající životnost motorového oleje. Tento výpočet bere v úvahu způsob používání vozu (např. četnost studených startů, používání vozu především na krátké či dlouhé cesty atd.).“
nebo
http://finalfantasy.mistecko.cz/novinky ... pojmu.html :
„Algoritmus, podle kterého je možno určit zbývající životnost motorového oleje. Tento výpočet bere v úvahu způsob užívaní vozidla (jízda po městě, studené starty, vytáčení do vysokých otáček, jízda „brzda-plyn“, atd.)“
Proto bude zkracování servisního intervalu pravděpodobně odlišné u každého majitele. Jak jsem již popisoval výše, tak často jezdím pouze 21km a tak zejména nyní v zimě mám větší poměr najetých km se studeným motorem proti jízdě se zahřátým motorem, toto je také bráno v algoritmu výpočtu životnosti oleje.
Nechci tvrdit, že všem uživatelům se bude zkracovat servisní interval o 1000km bezprostředně po regeneraci, já mám však u sebe vypozorováno, že se mi to tak zatím bohužel děje.
Dnes jsem jel do nedalekého nákupního centra vzdáleného cca 13km, vyjel jsem se studeným motorem 9ºC, 80ºC dosaženo po cca 6km. Před cestou jsem se díval na zanesení filtru, kde bylo 37%, po příjezdu na parkoviště zanesení filtru 40%. Asi po hodině jsem odjížděl zpět domů, teplota motoru 63 ºC, po příjezdu domů zanesení filtru pouze 41%. Maximální teplota výfukových plynů max.420 ºC. Veškeré hodnoty jsou získány díky MKJ.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 úno 2012, 20:36
od Imko
Podelím sa o ďalšiu skúsenosť :
Dnes som navštívil autorizovaný servis OPEL. Zaujímalo ma na koľko percent mám zanesený filter po poslednej regenerácií. Stalo sa to čo som predpokladal : saturácia filtra na 72 % , pritom som prešiel s autom iba 51 km. Diferenčný tlak iba 1 %.
Poznámka pre PM24 : tých 19000 km čo ti teraz ukazuje palubný počítač sa Ti za nejaké obdobie podstatne skráti, takže hodnota tých 26000 km čo uvádzaš onedlho nebude pravdivá

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 úno 2012, 21:00
od Imko
Bol by som veľmi rád keby sa na túto tému prihlásil vlastník tohoto typu Zafiry z rokov 2007, 2008, 2009 resp. max do októbra 2009 kedy som obrdžal zvolávačku z Opla na opravu programu. Vtedy som ešte netušil o čo vlastne ide. Auto išlo bez problémov , studené štarty ani jazdy mu nerobili problémy, za rok používania auta /do zmeny programu/ som najazdil 12000 km. Prvá servisná prehliadka bola vykonaná bez upozornenia počítača v aute. Po prvej servisnej prehliadke a najazdení cca 8000 km, bolo to niekedy v o februári 2011 mi naskočilo na palubovke INSP. Išiel som sa preto do servisu opýtať či mi technik pri poslednej prehliadke zle nenastavil interval prehliadok. Bolo mi povedané, že to mám opravené, bez vysvetlenia prečo naskočil INSP. Dnes už viem, na základe pozbieraných informácií o regenerácii DPF,že je to z dôvodu zníženia kvality oleja. Situácia sa mi v tomto roku zopakovala a to minulý týždeň kedy mi naskočil INSP 1000 /po najazdení cca 9000 km od servisnej prehliadky/, teraz pri naštartovaní už naskakuje INSP 0.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 24 úno 2012, 22:05
od Signum
Imko píše:Bol by som veľmi rád keby sa na túto tému prihlásil vlastník tohoto typu Zafiry z rokov 2007, 2008, 2009 resp. max do asi mája 2010, kedy som obrdžal zvolávačku z Opla na opravu programu. Vtedy som ešte netušil o čo vlastne ide. Auto išlo bez problémov , studené štarty ani jazdy mu nerobili problémy, za rok používania auta /do zmeny programu/ som najazdil 12000 km. Prvá servisná prehliadka bola vykonaná bez upozornenia počítača v aute. Po prvej servisnej prehliadke a najazdení cca 8000 km, bolo to niekedy v o februári 2011 mi naskočilo na palubovke INSP. Išiel som sa preto do servisu opýtať či mi technik pri poslednej prehliadke zle nenastavil interval prehliadok. Bolo mi povedané, že to mám opravené, bez vysvetlenia prečo naskočil INSP. Dnes už viem, na základe pozbieraných informácií o regenerácii DPF,že je to z dôvodu zníženia kvality oleja. Situácia sa mi v tomto roku zopakovala a to minulý týždeň kedy mi naskočil INSP 1000 /po najazdení cca 9000 km od servisnej prehliadky/, teraz pri naštartovaní už naskakuje INSP 0.
číslo zvolávacej kampane?
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 25 úno 2012, 15:33
od Frydex
Mi ta stránka vyhodila tohle... znamená to, že už to mám taky přeprogramované ?
Kód: Vybrat vše
Software Popis
Číslo dílu Opel 98002895
Číslo verze softwaru 7
Úprava řešící škubání.
Další úprava řešící emise ve větších nadmořských výškách.
DPF Robustnost: Upravená strategie diagnostiky -> Zákazník si nevšimne (nesvítí kontrolka, nesníží se výkon), zda regenerace DPF byla aktivována kvůli zpětnému tlaku.
Vybrané možnosti:
VIN: W0L0AHL3582191628
Značka: Opel
Modelový rok: 2008
Model: ASTRA-H
Motor: Z 17 DTR
Řadič: ECM Řídicí modul motoru
Funkce: Programování
Protože dneska jsem se díval Op Comem na saturaci, mám 81% a poslední proběhla před 250km, jestli jsem tu angličtinu teda dobře pochopil. Nejspíš sem si ani nevšiml, že proběhla, protože bych řekl, že už to je daleko víc kiláků.. Jsem z toho jelen

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 25 úno 2012, 17:06
od PepaS
Frydex píše:Mi ta stránka vyhodila tohle... znamená to, že už to mám taky přeprogramované ?
ne. Na té stránce se pouze dozvíš, jaká aktuální verze je pro požadovanou ŘJ k dispozici, tzn. jakou verzi by ti do ŘJ naprogramovali v autorizovaném servisu. Jakou verzi ve skutečnosti v jednotce máš zjistíš pouze přes diagnostiku. Když se ti OP-COM spojí s ŘJ motoru, v levém okně ve výpisu by měly být veškeré údaje včetně verze SW.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 25 úno 2012, 17:17
od Frydex
Tady sken:
nějak moc čísel....

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Napsal: 25 úno 2012, 20:39
od Jocker
Nedalo mi to a dneska ráno jsem volal do OpelMorava, zvednul to pan Korec a jak jsem mu řekl o co mi jde, tak mi ochotně hned zavolal zpět z jejich telefonu (příjemné). Potvrdil to co je tady výše psané ale velmi se bránil tomu razantnímu zkrácení servisního intervalu. Mrknul do pc a vyjmenoval mi zákazníky se Zafirama a Astrama H koupenýma u nich a vetšina se dostavila na první pravidelnou prohlídku v rozmezí 24-27tis km - nebo nejpozději za rok. Navíc mi tvrdil, že 30-40km trasy se stále berou jako jako krátké a proto interval regenerace pohybuje v rozmezí 300-400km - pozn. autor: zítra se vydáváme do Rakous na lyže cesta tam 643km takže uvidíme co se bude dít. - Podle něho by se na delších štrekách měl interval pohybovat 800-900km.
Navíc jsem se dozvěděl, že můj motor MY 2012 A17DTH má sice hlídání kvality oleje, ale je skryté pod hláškou INSP (špatný olej = INSP)
Trochu mě zarazila informace, že při pravidelné regeneraci ej filtr "nesmrtelný"

, pak mi popisoval jak se čiští filtr, když nepomůže ani regenerace v servisu - vykuchat vymýt jarem a zase zavařit....
a taky že díky regeneraci se zhoršuje kvalita oleje a v ojedinělých případech se může stát, že se zvýší hladina oleje v motoru, že prý v něm může zůstávat nejaké% nafty z regenerace....
No nakonec jsem byl hlavně rád, že mi potrvrdil, že si můžu na servisní prohlídku dovézt svůj olej (splňující specifikace výrobce pro motory s DPF)