Stránka 2 z 8

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 21 zář 2008, 22:10
od Rado77
Poslal som ti SZ, aby sme zbytocne nezaplnili tuto temu (ktoru skor ci neskor niekto ozivi) :)

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 22 zář 2008, 00:12
od Oton
Tak ten vlnovec tam je,ale az za katalizatorem-zhruba v mistech jak zacinaji predni sedadla.

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 22 zář 2008, 07:59
od Rado77
Aaaaha, diki za info ;) Ja som este pod auto nelihal (kedze firemne). Kruci-nal, chcelo by to Service Manual :? Ale ako som googlil, su CD verzie iba platene. Zrejme treba chvilu pockat, kym nejaky dobrak vystavi PDF-ka na web :)

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 22 zář 2008, 18:28
od Oton
Tady jsou tři fotky jak to vypadá když se ty svody vytáhnou,Bohužél ten chybějící díl se mi už asi do ruky nedostane!kdyžtak pak vyfotím ten novej udělanej díl!!
DSC03482.JPG
DSC03481.JPG
DSC03480.JPG

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 22 zář 2008, 19:39
od Rado77
Super Oton ! Konecne prve fotky ! ;) Ked kukam na tu prvu fotku, ta stvorcova diera napravo je zrejme odvod casti spalin do EGR. Zrejme to ide durch cez hlavu valcov na druhu stranu...

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 22 zář 2008, 20:28
od Oton
Ty jo :D b To ti fakt nepovím!Zas tak dalece to neznám! :( Co tady o tom píšu ,tak to mám většinou od automechanika.Ale jak budu mít vždycky nějaký NEW INFORMATION tak to sem písnu 8-)

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 22 zář 2008, 22:20
od Rado77
Super :) A ta diera napravo - je to EGR. Na inych motoroch to tiez byva takto, ze to prechadza skrs hlavu valcov. Na druhej strane je EGR ventil (ktory sa zvykne zasierat, co aj vidno na samotnom povrchu vnutra tej diery), a casom zacne auticko robit problemy (slabsi vykon, trha v nizsich otackach atd...). To vsetko ma na svedomi tento elektromagneticky ventil. Z neho sa potom spaliny vracaju pred klapku. Niekde som to tu popisoval v nejakej teme nedavno... V podstate ide o "ekologiu" a EGR-ka sa standardne montuju uz asi 10 rokov do aut.

Niektore 1,6-tky benziny dnes ale EGR opet nemaju a emisie sa riesia napr. VVT systemom (variable valve timing, zmena casovania ventilov), ako to mam na Renaulte. Paradoxom je, ze EGR nema vplyv na emisnych kontrolach :) A prave kvoli ekologii to tam zacali montovat. Ja to volam "zdroj problemov" :)

A dalsou nevyhodou EGR je to, ze cast horucich spalin sa vracia pred klapku, co zanasa klapku samotnu, sacie potrubie atd., a este aj zohrieva privod vzduchu, co je opet neziaduce. Motor ma rad co najchladnejsi vzduch.

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 24 zář 2008, 18:14
od Oton
Tady jsou fotky toho origo svodu s katem
červeně-katalizátor(železo).modře - svody(litina)
červeně-katalizátor(železo).modře - svody(litina)
červeně-prasklina. modře - díra labda sondu
červeně-prasklina. modře - díra labda sondu
červeně - prasklina
červeně - prasklina

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 24 zář 2008, 18:15
od Oton
DSC03511.JPG
DSC03507.JPG

Re: Prasklina ve svodu z motoru do katalizátoru(parohy)

Napsal: 24 zář 2008, 21:26
od Rado77
Diki moc za dalsie fotky ;) Takze teraz je to uplne jasne, kde to praska, a aj mi je jasne, ze pri tejto konstrukcii je vlnovec az ovela dalej za katalyzatorom a nie este pred, ako to casto byva.